TEST Skody Kodiaq 2.0 TDI Sport Line 4x4 - rodzinne auto na każdą okazję - Trends Magazines

TEST Skody Kodiaq 2.0 TDI Sport Line 4×4 – rodzinne auto na każdą okazję

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 widok od tyłu

Kodiaq, największy model Skody to prawdziwie rodzinne auto. Zmieścisz w nim wszystko co potrzebujesz nie tylko przy wyjeździe na urlop. Tym razem sprawdziliśmy, jak się spisuje 193-konny wersja z silnikiem Diesla i dodatkowymi miejscami dla pasażerów.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 widok z przodu

Choć już mieliśmy możliwość zapoznania się z tym modelem w słabszej, 150-konnej wersji (TUTAJ), ciekawi byliśmy czy dodatkowe 43 KM mocy i miejsca dla pasażerów warte są dodatkowych 30 tysięcy złotych.

NADWOZIE

Druga generacja Kodiaqa może się podobać. Wyróżnia ją mocniej wyprofilowana maska bardziej kwadratowe nadkola i rozmiar dostępnych kół (17 – 20 cali).

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 widok z boku

Uwagę zwracają też, szczególnie po zmroku, paski LED podświetlające grill.  Nasza testówka w wersji SportLine miała do tego bardzo pięknie mieniący się w jesiennym słońcu kolor Gold Bronx Meatlizowany, który w połączniu z 19-calowymi antracytowymi felgami, czarnymi relingami, lusterkami i srebrnymi dodatkami zwracał na siebie uwagę.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 koło

WNĘTRZE

W środku Kodiaq oferuje bardzo dużo miejsca. Zarówno podróżujący z przodu, jak i na kanapie nie będą narzekać na ciasnotę. Dla mnie, mierzącego 194 cm to bardzo ważne. W Skodzie mogłem bez problemu wyciągnąć lewą, „nieczynną” przy automatycznej skrzyni biegów nogę. Kierowca i pasażer obok docenią na każdym dystansie bardzo wygodne podgrzewane fotele. Jeśli potrzebujemy, to możemy skorzystać z trzeciego rzędu siedzeń, ale raczej tylko na krótkim dystansie.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 kokpit

Do dyspozycji podróżujących jest mnóstwo rozmaitych schowków i złączy USB oraz ładowarki indukcyjne i uchwyty na telefon lub tablet. Design wnętrza jest bardzo poprawny, praktyczny i nie przekombinowany. Kierowca ma przed sobą czytelne wyświetlacze i na środku 13-calowy ekran z całym multimedialnym centrum informacyjno-sterowniczym.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 uchwyt na telefon lub tablet

 

Bardzo dobrze, że starowanie temperaturami systemu klimatyzacji odbywa się za pomocą intuicyjnie skonfigurowanych pokręteł, dzięki czemu nie musimy z byle powodu stukać w główny ekran. W rękach kierowcy jest bardzo wygodna multifunkcyjna kierownica, dzięki której łatwo starować wieloma funkcjami auta nie dekoncentrując się.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 bagażnik maks

Bagażnik w wersji z trzecim rzędem siedzeń oferuje maksymalnie 2035 litrów (po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu), a po postawieniu wszystkich foteli (obie czynności zajmują dosłownie chwilę) jedynie 340 litrów.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 bagażnik baza

NAPĘD

Naszego testowego Kodiaqa napędzał najmocniejszy, 193-konny, 2-litrowy diesel, którego moc i moment obrotowy były dobrze dobrane do jazdy po mieście, jak i autostradą. Sprzęgnięty z 7-stopniwą skrzynią DSG, radził sobie bez zarzutu zarówno przy ruszaniu jak i gwałtownym przyspieszaniu.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 silnik

Jeśli chodzi o średnie zużycie paliwa to wahało się od 5,5 l/100 km przy prędkościach do 90 km/h do 7,2-7,5 l/100 km przy maksymalnej dostępnej na autostradzie (w większości wybrany był tryb jazdy Normal). Napęd 4×4 przydał się szczególnie podczas jazdy w deszczu na drogach zasypanych mokrymi liśćmi, skutecznie stabilizując tor jazdy.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 zegary

PODSUMOWANIE

Kodiaq to auto „skrojone” typowo pod rodzinę. Bez problemu powinna służyć kilka lat i „rosnąć” wraz z naszymi dzieciakami pociechami, które od niemowlęcego fotelika przejdą w wiek zbuntowanego nastolatka. Takim autem wygodnie pojedziemy na każdy urlop – nawet najdalszy, zrobimy każde zakupy – także te związane z remontem i urządzaniem. A ile kosztuje taka przyjemność?

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 front

Nasza testówka w wersji SportLine wyceniona została na 269.850 zł. Cóż, komfort kosztuje, także w Skodzie. Można jednak zrezygnować z trzeciego rzędu siedzeń i zaoszczędzić 5.100 zł.

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 widok z tyłu

Jeśli jednak szukasz czegoś tańszego to teraz jest dobry czas na ewentualny zakup. Największy SUV Skody w wersji Edition 130 z okazji rocznicy marki oferuje takie udogodnienia, jakie wchodzą w skład wersji Selecion oraz kilka dodatkowych elementów, jak choćby matrycowe lampy przednie Top LED Matrix, tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami, aktywny tempomat oraz aktywną funkcje ochrony kierowcy i pasażera z przodu. Przy wyborze tej wersji możemy liczyć na korzyści finansowe o łącznej wartości 21.950 zł.

 

 

Ryszard Turski

Fot. autor

Skoda Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4x4 bok auta

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 SportLine

Silnik 4-cylindrowy Diesel, 1968 ccm
Maks. moc całkowita  193 KM
Maks. moment obr.  400 Nm
Skrzynia biegów DSG – 7
Długość / szerokość / wysokość  4758 / 1864 / 1679 mm
Rozstaw osi  2791 mm
Pojemność bagażnika  340-2035 l
Pojemność zbiornika paliwa   58 l
0-100 km/h  7,8 s
V-maks.  220 km/h
Średnie zużycie paliwa katalogow/test  6,1-6,4 / 5,5 – 7,2 l/100 km
Cena testowy egz. 269.850 zł

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jak powstaje RWB? 10 minut dobrej muzyki i timelaps z budowy norweskiego Ruri- VIDEO

Fajna muzyka, mało "gadania" i dużo dobrego wprost z mroźnej Norwegii. To właśnie tam powstawał "Ruri", bo takie imię otrzymał ten egzemplarz Porsche 996, który przeszedł konwersję japońskiej manufaktury RWB. Chyba każdy egzemplarz RWB ma imię i jest własnoręcznym dziełem założyciela Nakai Sana... Legend! https://www.youtube.com/watch?v=ci8sJ-ri6rc

Kupujemy używanego VW Polo IV GTI (2006–2009) – Rozsądne marzenie

Volkswagen ze znaczkiem GTI na klapie bagażnika jest marzeniem wielu kierowców. Podobnie jak auto z kultowym 1.8T pod maską. Polo GTI oferuje jedno i drugie, a jest przy tym dostępne za rozsądne pieniądze. Polo czwartej generacji, znane też jako Typ 9N, zadebiutowało jesienią 2001 r. Volkswagen wystawił cierpliwość amatorów szybszej jazdy na ciężką próbę. Przed…