BMW 125i E30 - gdyby mały kompakt powstał w latach 80. - Trends Magazines

BMW 125i E30 – gdyby mały kompakt powstał w latach 80.

BMW dopiero na początku lat 2000. wpadł na pomysł, żeby stworzyć małego kompakta z silnikiem od BMW Serii 3. Nie mówimy tutaj o E36 czy E46 Compact, ale o najmniejszym BMW, czyli Serii 1. W sieci pojawiła się alternatywna wersji historii BMW w nadwoziu hatchback, czyli BMW 125i E30. 

Jako pierwszego hatchbacka należy uznać BMW E36 Compact. Samochód praktycznie bazujący na „trójce”, ale ze ściętym tyłem był pierwszą próbą niemieckiego producenta stworzenia małego auta. Później pałeczkę przejęło E46 Compact, ale dopiero w 2004 roku BMW zdecydowało się wypuścił najmniejszy model w gamie, czyli Serię 1. Co jeśli producent z Monachium zdecydowałby się wcześniej wypuścić taki model? Na przykład bazujący na E30?

323ti – Niedoceniona, topowa odmiana BMW E36 Compact

BMW 125i E30 – zróbmy sobie malucha

Abimelec Design, twórca samochodowych renderów stworzył alternatywną wersję historii. Gdyby BMW w latach 80. zdecydowało się stworzyć kompaktowy model bazujący na „trójce”, tak właśnie mógłby wyglądać:

Pod maską miałby pracować silnik z BMW 325i, czyli 2,5-litrowa jednostka R6 o mocy 170 KM. W połączeniu z małym i lekkim nadwoziem to mógłby być niezły gokart! Ideę małego auta z dużym silnikiem zastosowano w BMW 130i, gdzie do małej „jedynki” zamontowano 3-litrową jednostkę o mocy 265 KM. Później pojawiła się też mocniejsza odmiana 135i z doładowanym motorem o mocy 306 KM. 

BMW E30 – to pierwsze BMW z napędem na przód?

Wracając do BMW 125i E30, samochód wygląda trochę jak połączenie VW Scirocco i Forda Capri. Inni doszukują się w nim Passata B2, szczególnie przy słupku B. Z kolei patrząc na auto z boku, na myśl przychodzi nam Opel Kadett E.

BMW 125i E30 nigdy nie powstało, ale gdyby tak się stało, czy miałoby szansę na sukces?

 

3 komentarze

  1. Co za paskudztwo. Jakieś chore skrzyżowanie E30 z Fordem Capri albo Alfa Romeo. Oczy pękają z bólu od patrzenia na tego koszmarka.

  2. A mnie się podoba. Nawet już szukałem na OtoMoto zanim zajarzyłem, że to historia alternatywna, która nigdy się nie spełniła. Szkoda🤪

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

AC Schnitzer wziął na warsztat BMW M3 Touring

Jeszcze bardziej agresywny wygląd i jeszcze więcej mocy - tak w telegraficznym skrócie można określić efekt zmian dokonanych przez AC Schnitzera w nowym BMW M3 Touring.  BMW M3 Touring było długo wyczekiwanym modelem ze stajni BMW M. Od dawna brakowało w ofercie bawarskiej marki bardzo mocnego i szybkiego kombi klasy średniej. Jak tylko pierwsze egzemplarze…

BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU

BMW z gamy M przez wielu są uważane za synonim perfekcji. Nieco inne zdanie ma firma H&R. Specjalista od zawieszeń wziął pod lupę X5 M. Zdiagnozowano zbyt duży prześwit, za miękkie nastawy oraz ograniczony rozstaw kół. Poprawienie bawarskiej fabryki nie było trudne. H&R zredukowało prześwit X5 M o 35 mm. W tym celu na przednią…