Narzędzia do warsztatu samochodowego - jak wybrać najlepsze? - Trends Magazines

Narzędzia do warsztatu samochodowego – jak wybrać najlepsze?

Skrzynki narzędziowe i narzędzia

W warsztacie samochodowym znajdziemy wiele sprzętów i maszyn, które są niezbędne do codziennej pracy mechanika. Do tego grona zaliczają się także narzędzia ręczne, jak chociażby klucze, które wykorzystujemy przy wielu różnych rodzajach napraw. Jak wybrać najlepsze narzędzia i co zrobić, aby długo nam służyły?

 

1. Zestaw narzędzi do warsztatu – jakie pozycje powinien zawierać?

2. Komplet kluczy nasadowych, wózek na narzędzia i nie tylko – po czym poznać dobrej jakości wyroby?

3. Gdzie przechowywać narzędzia w warsztacie samochodowym?

4. O czym pamiętać podczas zakupów narzędzi?

5. Jak prawidłowo dbać o narzędzia?

 

Zestaw narzędzi do warsztatu – jakie pozycje powinien zawierać?

Warsztat mechanika samochodowego musi być przygotowany na wiele różnych rodzajów napraw. Z tego powodu liczy się nie tylko ilość stanowisk i obecność wykwalifikowanego personelu, ale również to, z jakimi narzędziami pracuje on na co dzień. Możemy przy tym wyróżnić dwie grupy narzędzi: ręczne oraz te, przy których pracujemy jako operator. W pierwszym przypadku absolutną podstawą w każdym warsztacie są takie produkty, jak zestaw kluczy nasadowych, klucze trzpieniowe, zestaw nasadek i inne drobiazgi, które są niezbędne przy wielu naprawach. Z kolei do drugiej kategorii możemy zaliczyć między innymi podnośniki, polerki i inne urządzenia mechaniczne.

klucze nasadowe

Komplet kluczy nasadowych, wózek na narzędzia i nie tylko – po czym poznać dobrej jakości wyroby?

Dobrej jakości zestaw narzędzi poznamy przede wszystkim po wyważeniu. Powinny one dobrze leżeć w naszej dłoni, a także mieć powierzchnię zapewniającą pewny chwyt – to szczególnie ważne w sytuacji, gdy pracujemy pod autem lub też musimy działać w sposób precyzyjny. Kolejną ważną kwestią jest jakość materiałów, z jakiego zestawy kluczy lub inne narzędzia zostały wykonane. Powinny być trwałe i pewne w użytkowaniu. Niedopuszczalnym jest, abyśmy obawiali się, że narzędzie zniszczy nam się w rękach lub nie wytrzyma obciążenia, do którego zostało zaprojektowane.

Ostatnią rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest łatwość wymiany. Niektóre narzędzia lub ich elementy będą się w naturalny sposób zużywać. Powinniśmy być w stanie łatwo kupić ich części, a także być w stanie samodzielnie je wymienić. Ostatnią kwestią, która będzie miłym akcentem, będą akcesoria, jak na przykład walizka lub pudełko do przechowywania. Jeżeli nie mamy stołu warsztatowego lub szafek i racków na określone narzędzia, trzymanie ich w wygodnej walizce będzie dużo lepsze, niż luzem.

 

Gdzie przechowywać narzędzia w warsztacie samochodowym?

Co do zasady w przestrzeni warsztatowej powinniśmy mieć wydzieloną strefę na narzędzia – te duże, jak i te małe. Zazwyczaj wszelkiego rodzaju klucze, nasadki, polerki i inne drobne elektronarzędzia trzyma się na szafkach i półkach dookoła stołu warsztatowego. W ten sposób mamy do nich zawsze dostęp, nie musimy szukać pojedynczych elementów, a także od razu wiemy, czy któregoś narzędzia (jak na przykład pojedynczy klucz) nam brakuje. Jeżeli potrzebujemy przemieścić dużą ilość sprzętu pomiędzy stanowiskami, możemy do tego wykorzystać wózek narzędziowy. Dzięki niemu będziemy mieć wszystko w jednym miejscu i zminimalizujemy ryzyko zgubienia co drobniejszych przedmiotów.

 

O czym pamiętać podczas zakupów narzędzi?

Jeżeli planujemy zakupić zestaw kluczy, nasadek lub innych narzędzi niezbędnych do warsztatu, zdecydowanie warto zwrócić uwagę na markę oraz sklep, w którym chcemy zrealizować transakcję. Ta pierwsza będzie często gwarantem wysokiej jakości oraz dopasowania kupowanych produktów do tych, które już obecnie posiadamy. Z kolei nasz dostawca powinien być sklepem sprawdzonym, zaufanym i umożliwiającym nam dokupienie innych potrzebnych przedmiotów w razie potrzeby. Jeżeli będziemy zaopatrywać się w narzędzia w jednym miejscu, będzie nam dużo łatwiej zarządzać zamówieniami, jak i na bieżąco pilnować, które z elementów wyposażenia warsztatu potrzebują wymiany lub dokupienia brakujących elementów.

mężczyzna w warsztacie

Jak prawidłowo dbać o narzędzia?

Jeżeli zależy nam na tym, aby nasze zestawy narzędzi posłużyły nam przez długi czas i „zapracowały na siebie”, powinniśmy nie tylko wybierać dobre marki, ale również należycie o nie dbać. Przechowujmy narzędzia w wyznaczonych do tego miejscach w warsztacie i nie pozostawiajmy ich luzem tam, gdzie mogłyby ulec uszkodzeniu (na przykład poprzez wygięcie). Dodatkowo warto również pamiętać o tym, aby czyścić narzędzia ze smarów, olejów i innych zabrudzeń, które w innym wypadku mogłyby kumulować się na ich powierzchni i zaburzać ich kształt. Dzięki temu nasz zestaw będzie zawsze gotowy do pracy i nie przysporzy nam frustracji ani problemów w czasie naprawy samochodu klienta.

 

Zestawy narzędzi to podstawa w każdym warsztacie samochodowym. Jeżeli zależy nam na jakości, musimy przygotować się na nieco większy wydatek. Z drugiej strony jednak, wystarczy że odpowiednio zadbamy o nasze narzędzia, a będą nam one służyć przez długi czas tak samo dobrze, jak wtedy, gdy dopiero co wyjęliśmy je z pudełka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jak będzie wyglądała nowa ŠKODA OCTAVIA? – DESIGN

Premiera nowego Golfa sugeruje, że w niedługim czasie koncern VAG zaprezentuje inne modele pokrewne. Jednym z nich jest ŠKODA OCTAVIA. Firma z Czech udostępniła dwa ekskluzywne szkice projektowe, ukazując jak wyglądać będzie czwarta generacja najlepiej sprzedającego się modelu w historii marki. Producent zapowiada, że zastosowany w aucie nowy język stylistyczny sprawi, że sylwetka nowej OCTAVII…

VW T1 Bulli Sofie przed budynkiem

Najstarszy na świecie T1 Bulli z 1950 roku

T1 Bulli z 1950 roku to najstarszy na świecie dopuszczony do ruchu van Volkswagena. Od sześciu lat jest ozdobą kolekcji marki VW Samochody Dostawcze. T1 o numerze 20-1880 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał T1 w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Van trafił do fabryki w Hildesheim, gdzie służył do transportu towarów. Przez lata należał do…