Do oferty dołączają BMW 530e i 550e. Ma być szybko i oszczędnie - Trends Magazines

Do oferty dołączają BMW 530e i 550e. Ma być szybko i oszczędnie

Do gamy BMW Serii 5 G60 dołączają dwie hybrydowe odmiany – 530e oraz 550e. Ale spokojnie, to nie naelektryzowane autka z silnikiem od żelazka. Nie zabraknie motoru R6. 

Nowe BMW Serii 5 G60 prezentuje zupełnie nowy design. Auto wyglądem zbliżyło się do większej „siódemki”, przybyło także nowych wersji – elektrycznej oraz hybrydowej. Do oferty dołączają właśnie dwie wersje tej drugiej – 530e oraz 550e. Bawarczycy pokazują, że duże silniki wcale nie muszą „umierać” ze względu na ekologię, ale mogą wciąż egzystować na rynku pod warunkiem dodatkowego napędu elektrycznego. Dlatego w mocniejszej wersji BMW 550e znajdziemy 3-litrowy silnik R6. 

BMW 530e G60 – czy słabsza hybryda „daje radę”?

Na wstępie zaznaczmy, że to nie jest słabe auto. Łącznie mamy tu do dyspozycji 299 KM i 450 Nm. Generuje je motor 2.0 R4 oraz motor elektryczny 19.4 kWh. Silnik przekazuje moc na cztery koła za pomocą 8-biegowego automatu. Osiągi? 6.3 s do 100 km/h oraz prędkość maksymalna na poziomie 230 km/h. Do codziennej jazdy „wokoło komina” w zupełności wystarczy.

BMW 530e G60 ma przy tym przejechać do 103 km na samej energii elektrycznej, co w wielu przypadkach może całkowicie wyeliminować motor spalinowy z pracy. Wyobraźmy sobie, że ktoś przejeżdża z domu do szkoły, potem do pracy, a z powrotem ewentualnie do sklepu. Nawet ktoś mieszkający poza miastem, przy odpowiedniej jeździe nie będzie musiał korzystać ze „spalinówki”. 

BMW 550e G60 to już pocisk

Mocniejsza hybryda otrzyma spalinowy motor 3.0 R6 połączony z jednostką elektryczną generuje już 490 KM i 700 Nm. To już osiągi godne samochodu sportowego, a mówimy tu o limuzynie klasy średniej. Pierwsza setka pojawia się na zegarach po 4,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na samym prądzie BMW 530e przejedzie do 90 km. 

Maksymalną moc ładowania w BMW 530e i 550e zwiększono do 7,4 kW, co oznacza, że od 0 do 100 procent baterię można naładować w 3 godziny i 15 min, korzystając z ładowarki wysokonapięciowej. Z domowego gniazdka ta operacja będzie trwała ok. 12 godzin. 

Ceny BMW 530e w Niemczech rozpoczynają się od €65,300, za mocniejsze 550e trzeba zapłacić co najmniej €77,300. Ceny tych aut w Polsce poznamy zapewne wkrótce. 

Jak Wam się podoba nowa hybrydowa „piątka”? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Touareg V6 TDI w terenie

Mocarny i multimedialny – jaki jest Touareg V6 TDI

Touareg V6 TDI jest nie tylko mocarny ale też jest najbardziej multimedialnym autem z całej piątki SUV-ów koncernu Volkswagena. To był pierwszy samochód grupy Volkswagen w królewskim segmencie dużych limuzyn. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego kierownictwo koncernu postanowiło podjąć kolejną próbę – tym razem chodziło o Phaetona. Niestety, nie udało się, ale szukano innego sposobu, żeby wejść do…

Volkswagen Arteon R

Używany VW Arteon (2017-2023) – czy warto go kupić?

Wygodny, dobrze wyposażony i trwały Arteon wyróżnia się efektowną stylizacją. Znakami rozpoznawczymi modelu są drzwi bez ramek na szyby oraz wielki grill, który płynnie łączy się z reflektorami. Sprawdzamy, czy warto kupić używanego VW Arteona. Passat od lat jest jednym z najważniejszych graczy w klasie średniej. Czasami przejście na wyższy poziom nie jest tak proste, jak mogłoby…