BMW zmienia nazwy modeli - Trends Magazines

BMW zmienia nazwy modeli

Przed nami spore zmiany w motoryzacji, które nie ominą także BMW. Zapowiadana Neue Klasse przyniesie także nowe nazewnictwo do obecnych modeli. 

Zmiana nazw modeli samochodów to nic nowego wśród producentów, choć czasami zmiany nie wychodzą na dobre. Weźmy za przykład Audi, które wprowadziło nową nomenklaturę do oznaczeń silników. Kiedyś sprawa była prosta – 2.0 TFSI, 3.0 TDI itd. Teraz mamy 35 TFSI, 55 TDI i w zasadzie niezorientowani nie wiedzą o co chodzi. 

W BMW też przez lata zachodziły zmiany. Spójrzmy na 330i – pierwsza „3” oznaczała model z serii 3, pozostałe „30i” oznaczało 3-litrowy motor benzynowy. Potem sprawy się skomplikowały i dziś 30i oznacza mocniejszy wariant 2-litrowego motoru. Do tego doszły jeszcze nazwy takie jak 30e (hybryda) albo 25d, które wcale nie oznacza 2,5-litrowego diesla, jak kiedyś. 

Teraz BMW chce nieco ułatwić nazwy swoich samochodów. I tak, BMW X3 z napędem spalinowym ma nazywać się X320, czy X330, a elektryczne warianty – iX320, iX330 itd. Podobnie będzie z Serią 3 oraz 5 – będziemy mieli BMW 330, 520, 540 itd. Nie wiadomo jeszcze jak będzie można odróżnić benzynę od diesla, elektryczne wersje mają nazywać się np. i330, i540 itd. 

Jak donosi Carscoops, nowe nazewnictwo ma obowiązywać już od marca 2024 roku. Jak Wam się widzą takie zmiany? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf TCR Street-Widebody Oettinger – tu jest szeroko!

Siódma generacja Golfa w ocenie wielu osób jest najbardziej udaną wersją kompaktowego przeboju z Wolfsburga. Kto marzy o jej zakupie i tuningu, jest w świetnej sytuacji, bo może wybrać VW Golfa TCR Street-Widebody Oettinger. Pojawiają się kolejne projekty na bazie Golfa VII. Jest więc skąd czerpać inspiracje. Najnowsza propozycja jest dziełem specjalistów z firmy Swiss…

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to…