BMW rezygnuje z subskrypcji za grzane fotele. Ale to nie koniec opłat - Trends Magazines

BMW rezygnuje z subskrypcji za grzane fotele. Ale to nie koniec opłat

W zeszłym roku Internet płakał ze śmiechu, gdy BMW poinformowało o pomyśle cyklicznych opłat za niektóre funkcje w samochodzie. Minął rok i Niemcy wycofali się z tego pomysłu. Choć subskrypcje pozostaną dla innych funkcji.

Producenci co rusz szukają nowych sposobów na zarobienie dodatkowych pieniędzy. BMW wpadło na pomysł, że będzie pobierać cykliczne opłaty za niektóre funkcje, np. podgrzewanie foteli. Kierowca miał do wyboru płacić za nie tylko w okresach zimowych. Brzmi logicznie, ale przecież podczas zamawiania auta musiał dodać do opcji podgrzewane fotele, a potem dodatkowo za nie płacić. W efekcie klienci w ogóle z tego nie korzystali.

Oczywiście internauci drwili z kontrowersyjnego pomysłu Niemców, powstały liczne memy, a nawet producenci innych marek zaczęli się naśmiewać. Teraz zdaje się, że BMW poszło po rozum do głowy i rezygnuje z subskrypcji, choć nie całkowicie.

W opcjach dodatkowych pozostaną pakiety usług serwisowych, czy aktualizacji oprogramowania (np. nowe mapy). Niektórzy twierdzą też, że producenci będą montować fotele z matą grzewczą, ale bez funkcji ich włączania, jeśli podczas konfiguracji klient tego nie zamówi. W efekcie fotele będą wyposażone w funkcje grzania, ale ta pozostanie nieaktywna. Podobnie może być z tempomatem, zwykłym lub aktywnym. 

Może nasuwać się pytanie – dlaczego producenci aut tak kombinują? Można ich tłumaczyć tym, że produkcja samochodów jest coraz droższa, a co za tym idzie zysk mniejszy i jest to sposób na szukanie dodatkowych pieniędzy. Nowe auta i tak są bardzo drogie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Pojawiają się także głosy, że nad niemiecką motoryzacją krążą czarne chmury, a na rynku zaczynają przodować Chińczycy. Czy jednak jest tak źle, że producenci muszą uciekać się do tak absurdalnych form dodatkowego zysku?

Koniecznie daj znać, co o tym myślisz na forum BMW Klub Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Automotive suspension test and brake test rolls in a auto repair service.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Oszczędzanie jest bardzo dobrą cechą, pod warunkiem, że robimy to z głową. W przypadku napraw samochodów ma to kluczowe znaczenie, bo my, Polacy lubimy oszczędzać tam, gdzie nie trzeba. Zobacz, na których częściach nie warto oszczędzać, żeby potem nie żałować. Przeważnie, gdy mechanik doradza nam, aby wymienić coś kompleksowo lub nie najtaniej, podejrzewamy go o…

Tuning-Golf-1-cabrio-widok z gory

Idealny samochód na upalne lato – Golf 1 cabrio

Damiana i jego Golfa II generacji w stylu rat mieliście już możliwość poznać. Tym razem przedstawiamy kolejne zmodyfikowane przez niego auto, reprezentujące zupełnie odmienną stylistykę. Zbliża się lato, ale słońce wciąż przyjemnie grzeje, dlatego grzechem byłoby nie  zafundować sobie reprezentacyjnego kabrioletu. Damian, miłośnik Volkswagena, wybrał oczywiście Golfa Mk1. Samochód widoczny na zdjęciach sprowadził ze słonecznej…