Koniec legendarnego zlotu Wörthersee. Zobaczcie jak to wyglądało na początku - Trends Magazines

Koniec legendarnego zlotu Wörthersee. Zobaczcie jak to wyglądało na początku

Zloty fanów Volkswagena nad jeziorem Wörthersee trwały od 1981 roku. W ostatnich latach były odwoływane ze względu na pandemię koronawirusa, ale teraz znikną na stałe z kalendarza. Powody są jednak zupełnie inne. 

Zloty nad jeziorem Wörthersee to największa w Europie impreza tuningowa zrzeszająca fanów grupy aut VW. Ostatni zlot odbył się tam w 2019 roku, przez kolejne lata impreza była odwoływana ze względu na pandemię koronawirusa. Teraz jednak organizatorzy zadali cios w serce fanom VW, bowiem samochody nad Wörthersee nie pojawią się już nigdy. 

Fani VW ostatnio nie mają powodów do radości, bowiem najpierw dowiedzieliśmy się o końcu żywota silnika VR6, a teraz mamy kolejne złe wieści. Coraz większe naciski ze strony ekologów i restrykcje związane z emisją gazów cieplarnianych zmuszają nie tylko producentów aut, ale także organizatorów imprez do ograniczania bądź całkowitego zaprzestania spotkań. Organizatorzy zlotu nad jeziorem Wörthersee poinformowali o końcu tej kultowej imprezy.

 

„Gmina Maria Wörth była przez wiele lat miejscem spotkań fanów VW GTI. Historia tego ważnego wydarzenia jest nierozerwalnie związana z dzielnicą Reifnitz i przyniosła naszej gminie wielką sławę i, co nie mniej ważne, impuls ekonomiczny.

Jednocześnie ogromny wzrost liczby uczestników na przestrzeni lat pokazał granice możliwego wzrostu i odporności całego regionu Wörthersee. Liczne efekty uboczne imprezy motoryzacyjnej spowodowały wzrost krytyki i spadek akceptacji dorocznego spotkania. Ze względu na ograniczenia w latach pandemii impreza była już trzykrotnie odwoływana. Skutki zmian klimatycznych, odpowiedzialność polityków za zachowanie ekosystemów oraz konieczność skoordynowania działań na wszystkich poziomach zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju sprawiają, że konieczne jest kształtowanie przyszłości w nowych założeniach.

Na podstawie tych rozważań musimy stwierdzić, że gmina Maria Wörth nie będzie już gospodarzem żadnych dużych imprez motoryzacyjnych w ciągu najbliższych kilku lat.”

Dalej czytamy, że gmina rozważa w jakim stopniu kolejne imprezy będą mogły być organizowane – „nadal będziemy prowadzić dialog z branżą mobilności, która podobnie jak my jako społeczność musi liczyć się z daleko idącą zmianą w kierunku ekologii i zrównoważonego rozwoju.” 

To oznacza koniec zlotów Wörthersee w formie jaką znamy. Nie wiadomo, jak będą wyglądały kolejne edycje, jeśli w ogóle się pojawią. Teraz wróćmy do początków imprezy nad jeziorem Wörthersee i zobaczmy jak to wyglądało w 1988 roku.

Jeden komentarz

  1. Moze spróbować przenieśc ten zlot do Polski….z Ultrace wyszlo genialnie…..i olać tych pseudoekologów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID.5 GTX

TEST VW ID.5 GTX – elektryk z adrenaliną?

SUV-y są popularnymi modelami. Nie mogło braknąć także elektryków z tego typu nadwoziem. ID.5 GTX – SUV Volkswagena w nadwoziu coupé z bezemisyjnym napędem – jest właśnie odpowiedzią na takie potrzeby. Jak się spisuje? Oto test VW ID.5 GTX. Trzeba przyznać, że nadwozie coupè – czy to w klasycznych autach czy w SUV-ie – wygląda atrakcyjniej. Jest…

Brazylijski Passat B1 GTS widok z przodu

Ciekawy Passat B1 z Brazylii jakiego nie znacie

Wygląd i pozycjonowanie Passata było uzależnione od rynku. Jedną z ciekawszych wersji modelu B1 oferowano w Brazylii. Pierwszy chłodzony cieczą VW w Brazylii W 1973 r. europejskie salony Volkswagena rozpoczęły produkcję pierwszego Passata. W kolejnym roku jego wytwarzanie dla klientów z Ameryki Południowej ruszyło w Brazylii. Tamtejszy Passat był pierwszym na brazylijskim rynku modelem VW z chłodzonym cieczą silnikiem. …