AC Schnitzer wziął na warsztat BMW M3 Touring - Trends Magazines

AC Schnitzer wziął na warsztat BMW M3 Touring

Jeszcze bardziej agresywny wygląd i jeszcze więcej mocy – tak w telegraficznym skrócie można określić efekt zmian dokonanych przez AC Schnitzera w nowym BMW M3 Touring. 

BMW M3 Touring było długo wyczekiwanym modelem ze stajni BMW M. Od dawna brakowało w ofercie bawarskiej marki bardzo mocnego i szybkiego kombi klasy średniej. Jak tylko pierwsze egzemplarze wyjechały na ulice było wiadomo, że wiele z nich nie pozostanie seryjnymi. Pierwszy tuner, który odważył się na modyfikacje był Manhart. Teraz przyszła pora na firmę AC Schnitzer, specjalistę od tuningu BMW.

AC Schnitzer wykrzesał z BMW M3 Touring ponad 600 KM

Jak można się spodziewać AC Schnitzer nie tylko poprawił wygląd nowego M3 Touring, ale zajrzał także pod maskę. Zacznijmy więc od osiągów. Seryjna 3-litrowa jednostka R6 generuje 510 KM i maksymalnie 650 Nm, po modyfikacjach AC Schnitzera mamy już 602 KM i 750 Nm. Mało prawdopodobne, że spotkamy na drodze równie mocny samochód.

Osiągi auta po tuningu są nieznane, ale można założyć że czas 0-100 km/h będzie w granicach 3,4-3,5 s. Druga setka powinna się pojawić już po 10 sekundach. To już terytorium super samochodów. 

Więcej karbonu i hałasu

AC Schnitzer obniżył przednie zawieszenie o 20 mm, tył pozostał nietknięty. Opcjonalnie można zamówić gwintowane zawieszenie. W nadwoziu pojawiło się więcej włókna węglowego. Z tego materiału wykonano progi, nakładkę przedniego zderzaka, dyfuzor, a także lotkę na tylnej klapie, która zwiększa docisk tylnej osi o 20 kg. 

Na masce pojawiły się dodatkowe wloty powietrza, a na przednich błotnikach „skrzela”, które są prawdopodobnie atrapą. Do wyboru mamy także dwa wzrory felg – AC1 oraz AC3. Obydwie to „dwudziestki” o szerokości 10 cali. 

Wnętrze zostało już w większości seryjne, pojawiło się zaledwie kilka akcesoriów takich jak nakładki na pedały, dekoracyjne progi, czy nowy wzór kierownicy. 

Cena poszczególnych elementów są dostępne na oficjalnej stronie niemieckiego tunera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW_E36_Coupé_tuning

Bardzo oryginalne BMW E36 Coupé

Swoją BMW E36 Mariusz zaczął modyfikować blisko kilka lata temu. Auta ze stajni BMW podobały mu się od zawsze, zwłaszcza podatne na zmiany. Prezentowany samochód został zakupiony w wersji seryjnej. Aż prosił się o założenie naprawdę szerokich felg. Jako pierwsze zamontowane zostały obręcze Rondell 0085 o parametrach odpowiednio 8,5j ET13 i 10j ET15 na przedniej…

Kolejka stojących aut

Używane samochody w firmie? Zobacz, jak wybierać poleasingowe samochody osobowe

Motoryzacyjny rynek wtórny obfituje w samochody poleasingowe. Najczęściej to kilkuletnie auta, z niewielkim przebiegiem i udokumentowaną historią serwisową. Co ważne, takie auta są tańsze od ich nowych odpowiedników. Nic więc dziwnego, ze coraz więcej firm decyduje się na zakup samochodów poleasingowych. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, wybierając auto poleasingowe. Samochody poleasingowe, czyli jakie? Poleasingowe samochody…