BMW wyprodukowało już 2 miliony Serii 7 - Trends Magazines

BMW wyprodukowało już 2 miliony Serii 7

Z niemieckiej fabryki Dingolfing wyjechała „siódemka” z numerem 2 000 000. Flagowy model BMW znalazł od początku produkcji aż tylu nabywców. 

BMW Serii 7 od zawsze wyznaczało trendy stylistyczne oraz nowinki technologiczne, które potem są wykorzystywane w modelach niższego segmentu. Tak było od początku istnienia flagowego modelu, czyli od 1977 roku. Wówczas w tej samej fabryce w Dingolfing wyjechały pierwsze egzemplarze BMW 7 E23

Dziś na rynku obecna jest już siódma generacja BMW Serii 7. Naszpikowana jest najnowocześniejszą technologią, a wraz ze standardową „siódemką” po raz pierwszy pojawiło się w pełni elektryczne i7. Właśnie taki model otrzymał numer 2 000 000. Jubileuszowy egzemplarz to elektryczne i7 xDrive60. Auto otrzymało czarny lakier, a wnętrze wykończono wegańską skórą o barwie koniakowej.

BMW i7 xDrive60 napędzają dwa silniki elektryczne. Łącznie generują one moc 544 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 745 niutonometrów. Nielekkie, bo ważące 2715 kg auto rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekundy. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 101,7 kWh, które zapewniają zasięg do 625 kilometrów. Cena BMW i7 w polskich salonach startuje od 650 000 złotych.

Fabryka w Dingolfing to największa spośród ponad 30 tego typu lokalizacji BMW na całym świecie. Wyjeżdżają stąd egzemplarze Serii 4, Serii 5, Serii 7, Serii 8 oraz iX. Rocznie montowanych jest tu około 250 000 samochodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Karmann Ghia Typ 14 widok z góry

Piękno legendarnego Karmanna Typ 14

Najbardziej zagorzali miłośnicy zabytkowych samochodów zazwyczaj wyruszają po nie za zachodnią granicę. Podobnie było w przypadku Marcina, który po swojego Karmanna pojechał do Niemiec w 2000 roku. 31-letni wówczas samochód nie był wprawdzie w idealnym stanie technicznym, ale miał udokumentowaną przeszłość. Poza tym niemal w 100 procentach był oryginalny. Niemal, bo w dowodzie widniał przeznaczony…

532-konny Schmiedmann S5 550i. Godny rywal BMW M5

Rzadko słyszymy o samochodach modyfikowanych w Skandynawii. A szkoda! Duńska firma Schmiedmann udowodniła, że również na północy Europy nie brakuje ekspertów od wyrafinowanego tuningu. Bazą dla  projektu Schmiedmanna była piątka F10 z 2010 roku. Limuzynie w wersji 550i pary nie brakowało. Podwójnie doładowane 4.4 V8 o oznaczeniu N63B44 zapewniało 408 KM i 600 Nm. Dużo, jednak kres…