Jest nowy rekordzista na torze Nürburgring - Trends Magazines

Jest nowy rekordzista na torze Nürburgring

Producenci samochodów od lat prowadzą morderczy wyścig na czasy przyspieszeń, ilość koni pod maską, czy prędkości maksymalne. Jednym z elementów tego wyścigu jest przejazd po północnej pętli toru Nürburgring. I właśnie pobito czas przejazdu po legendarnym torze. 

Zwycięzcą jest Mercedes-AMG ONE. To bardzo wyjątkowy model i nie tylko ze względu na ograniczoną do 55 sztuk produkcję. To rasowy bolid z tablicą rejestracyjną. Pod maską pracuje jednostka V6 o pojemności zaledwie 1.6 litra, ale moc wynosi aż 1063 KM! Jak to możliwe? Oprócz tradycyjnego turbodoładowania, jednostka posiada aż cztery motory elektryczne, w tym jeden zintegrowany z turbosprężarką.

W tym aucie imponuje nie tylko silnik, ale w zasadzie cała konstrukcja, o której szerzej pisaliśmy podczas premiery Mercedesa-AMG ONE. 

Rekordowy czas to 6:35.183

Za kierownicą wartego prawie 3 miliony euro bolidu zasiadł niemiecki kierowca wyścigowy Maro Engel. Ma on za sobą starty m.in. w Formule BMW, czy serii DTM. Niesamowity czas przejazdu 20.8-kilometrowego odcinka toru Nürburgring to 6:35.183 min. Dotychczasowy rekord należał do Porsche 911 GT2 RS, które w zeszłym roku uzyskało czas 6:43:300 min

Rekordy zapisywane są od 2019 roku

Nie od dziś wiadomo, że producenci samochodów dwoją się i troją, aby ich superszybkie modele „wykręcały” jak najlepsze czasy po legendarnym niemieckim torze. Ten wyścig trwa już od lat, ale co ciekawe, dopiero od 2019 roku czasy zaczęto spisywać oficjalnie i klasyfikować. 
 
Każde próby są nadzorowane przez ekipę toru Nürburgring, używana jest profesjonalna aparatura pomiarowa, a samochód sprawdzany jest przez niezależną instytucję. Chodzi o to, aby auto było całkowicie seryjne, a producenci nie stosowali żadnych „trików”, które mogłyby wpłynąć na czasy okrążenia. Przejazd odbywa się po odcinku o długości dokładnie 20,832 km ze startu lotnego. 
 
Co ciekawe, każdy pojazd jest klasyfikowany i zapisywany zgodnie z oficjalnymi kategoriami określonymi przez Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA).
 

Jeden komentarz

  1. Oglądałem kiedyś recke Mata Watsona, rzeczony merc nie chciał wtedy jechać za bardzo.
    Inżynierowie kawal dobrej roboty wykonali.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Brazylijski Volkswagen BY widok z przodu

Co to jest? Czyli brazylijski pomysł Volkswagena na miejskie auto

Jednym ze sztandarowych modeli w brazylijskiej ofercie Volkswagena był Gol. Na jego bazie postanowiono stworzyć mniejsze i bardziej nowoczesne auto. W 1953 roku rząd Brazylii zakazał importu gotowych samochodów. Przepis mający na celu ożywienie lokalnego przemysłu stał się zaczątkiem jednego z najciekawszych rozdziałów w historii Volkswagena. Początkowo w São Paulo Garbusy tylko składano, dopiero w 1959 roku uruchomiono ich produkcję. Ponieważ oczekiwania tamtejszych…

Łada e-Largus – nowa, ale stara

Rosjanie próbują udowodnić, że restrykcje nie robią na nich wrażenia i kopiują chociażby popularną sieć fast food, czy marki napojów gazowanych. W branży motoryzacyjnej nie jest lepiej. Teraz pokazali "elektryka", który ma być znakiem nowoczesności, ale jak przyjrzeć się bliżej, okazuje się, że to konstrukcja sprzed 15 lat. Oto Łada e-Largus. Wystarczy spojrzeć na samochód…