To BMW 1 to najszybszy diesel na świecie - mamy nagranie - Trends Magazines

To BMW 1 to najszybszy diesel na świecie – mamy nagranie

To przerobione BMW Serii 1 ma ponad 1000 KM i przyznano mu tytuł najszybszego diesla świata. Pod maską? Klasyka BMW – 3.0d. 

Fani marki BMW są zgodni, że najlepszy diesel na świecie to jednostka 3.0d. Właśnie ten silnik został wykorzystany do budowy tego potwora, ale o tym za chwilę.  

Jak podaje serwis motor1.com, informacja o tytule najszybszego diesla świata została podana przez rumuński oddział bawarskiej marki. Stamtąd bowiem pochodzi kierowca bolidu – Dragos Stacescu. Przejdźmy do konkretów. Czerwona „jedynka” pokonała ćwierć mili w czasie zaledwie 8.31 sekundy, osiągając na mecie prędkość 270 km/h. Czas 0-100 km/h wynosi – uwaga – 1,87 s! Jedziemy dalej, druga setka pojawia się na zegarach zaledwie po 2,84 s, a po kolejnych 2,44 s auto jedzie już 250 km/h. To absolutnie kosmiczne liczby.

Podobno rekordowe BMW z dieslem korzysta z wielu części seryjnych, a jako bazę do budowy tego auta wykorzystano BMW 118d E81. Samochód ma napęd xDrive pochodzący z modelu 330d xDrive E90, a silnik to jednostka M57 z 335d. Skrzynia natomiast pochodzi z X6 i jest to 8-stopniowy automat. Wygląda na to, że faktycznie fundamentalnej podzespoły auta pochodzą z modeli seryjnych. Co więcej, BMW twierdzi że aż 75% części skrzyni biegów i silnika to seria!

Oczywiście wiele innych podzespołów wymagało modyfikacji, jak koła, zawieszenie, nadwozie, czy wnętrze. Po wszystkich przeróbkach silnik osiąga moc 1020 KM i 1650 Nm! To oznacza 300-procentowy wzrost mocy i 200-procentowy wzrost momentu obrotowego korzystając w większości z seryjnych podzespołów.

Te wartości są niezwykłe, ale warto tu zaznaczyć, że nowe modele seryjne mocno zbliżają się wartościami do tych stuningowanych – mowa tu chociażby o nowym BMW XM. Naszym zdaniem postępująca elektryfikacja otworzy drzwi do kolejnego rozdziału ekstremalnie mocnych samochodów w wyścigach na prostej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Włosi żegnają silnik V10. Oto Lamborghini Huracan STJ

Kończy się kolejna era w motoryzacji. Niedawno żegnaliśmy Audi R8, a teraz czas pożegnać jego kuzyna. Lamborghini Huracan STJ to ostatnie słowo Włochów w kwestii silnika V10.  Niestety przyszedł czas na kolejny motoryzacyjny pogrzeb. Silnik V10, który był znakiem rozpoznawczym mniejszych modeli z Sant'Agata odchodzi do lamusa. Zanim jednak na dobre się z nim pożegnamy,…

BMW iDrive. Usterki, problemy i koszt naprawy

Uprzyjemnia czas spędzany w samochodzie, zapewniając wygodny dostęp wielu elementów jego wyposażenia, nawigacji, plików multimedialnych, aplikacji czy zasobów internetu. Niestety problemy z iDrive nie należą do rzadkości, a jego naprawa zwykle jest zadaniem dla specjalisty. Działając metodą prób i błędów można więcej zepsuć niż naprawić. 15 lat temu w BMW serii 7 (E65) zadebiutował iDrive.…