Koenigsegg CC850 - dwie skrzynie biegów w jednej - Trends Magazines

Koenigsegg CC850 – dwie skrzynie biegów w jednej

Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej marki supersamochodów obchodzi 50. urodziny. Jako prezent postanowił wypuścić innowacyjny model – CC850. Oprócz niego, także 50 innych szczęśliwców będzie mogło kupić nowego Koenigsegga. 

Koenigsegg CC850 to ukoronowanie 20-lecia pierwszego modelu CC8. Nowy samochód jest nawet do niego podobny, ale tylko stylistycznie. Pod „skorupą” to zupełnie nowa konstrukcja. Innowacją jest skrzynia biegów, która jest manualnym automatem, albo jak kto woli automatycznym manualem. Skrzynia może bowiem pracować w dwóch trybach. Jest to dziewięciobiegowa skrzynia z sześcioma przełożeniami. Zaraz, zaraz, coś tu jest nie tak.

W trybie ręcznym skrzynia ma tylko sześć przełożeń, wtedy zmieniamy biegi tradycyjnie., bowiem na pokładzie jest pedał sprzęgła. Kierowca może jednak skorzystać z trybu automatycznego, a wtedy do dyspozycji mamy całe dziewięć przełożeń.

Pod maską znalazł się doładowany silnik V8 o mocy 1405 KM przy zasilaniu paliwem E85 i 1202 KM przy tankowaniu zwykłej benzyny. Moment obrotowy to aż 1385 Nm i dokładnie tyle samo waży Koenigsegg CC850.

Pozostałe parametry są owiane tajemnicą. Tak jak i cena. Wiadomo, że powstanie tylko 50 sztuk Koenigsegga CC850. Jedno jest pewne – będzie bardzo szybko i bardzo drogo. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Fabryka BMW w Spartanburgu

Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste

Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę wiele państw domaga się nałożenia jak najdalej idących sankcji na Rosję. Także koncerny motoryzacyjne rozważają twarde kroki przeciwko agresorowi, nawet zakaz sprzedaży aut w tym kraju. Wprowadzenie sankcji przez firmy produkujące auta zapewne mocno Rosja by odczuła, ale w dzisiejszym, globalnym świecie pełnym powiązań działa to niestety w…

Tuning VW Caddy 1 widok z przodu

Szybki pikup to już nie oksymoron. Zobaczcie tego Caddy!

Volkswagen Caddy został stworzony na potrzeby rynku północnoamerykańskiego. Określany był wówczas jako Rabbit Pickup. W 1983 roku trafił do Europy pod nazwą Caddy. W Polsce każdy, kto kupuje to auto, kieruje się inną potrzebą. Michał na początku chciał zbudować klasycznego pikapa. Chęć uczynienia go demonem prędkości pojawiła się później. Zanim auto widoczne na zdjęciach trafiło na Śląsk,…