Takie będą BMW M w przyszłości - Trends Magazines

Takie będą BMW M w przyszłości

Elektryfikacja się rozwija, czy tego chcemy, czy nie. Nie ominie ona także sportowych marek, takich jak BMW M. Sportowa dywizja bawarskiej marki daje nam zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać po nowych modelach. 

BMW M rozpoczęło już testy nowego napędu w modelu i4. Zapomnijcie o R6 i turbosprężarkach, a powitajcie cztery motory elektryczne napędzające każde koło niezależnie. Niemcy pracują nie tylko nad nowym napędem, ale także dostosowują konstrukcję nadwozia do dużej masy i zupełnie innych przeciążeń niż w aucie z silnikiem spalinowym. Przypadek testu łosia BMW i4 pokazał, że jest spore pole do popisu w tej dziedzinie.

Elektryczne BMW M ma posiadać układ M xDrive quad-motor, który ma dawać kierowcy „zupełnie nowe osiągi”. Systemy sterowania napędem i podwoziem obliczają potrzebną moc, wykorzystując dane wejściowe, takie jak pozycja pedału przyspieszenia, kąt skrętu, przeciążenia wzdłużne i poprzeczne, prędkość kół i inne parametry. BMW zapewnia, że do każdego koła dociera odpowiedni moment obrotowy, co zapewnia optymalną wydajność. Dywizja BMW M  już na pierwszych kilku kilometrach testów, odkryła, że samochód może osiągać znacznie wyższe prędkości na zakrętach. 

Możemy się więc spodziewać, że nowe BMW M będą niesamowicie szybkie, ale czy bez ryczących silników R6 będą dawać taką radość z jazdy? Na razie nie wiadomo, kiedy nowy napęd pojawi się w modelach bawarskiej marki. Póki co, BMW szykuje nowe M2, które ma być jednym z ostatnich tradycyjnych modeli marki. To co, czas poszukać jakiegoś M3 w dobrym stanie i trzymać pod kocem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf 8 GTI

Wielki powrót GTI! Znamy ceny dwóch sportowych wersji nowego Golfa

Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna GTI (od 143 390 PLN) oraz GTE (od 163 890 PLN) z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Silniki Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system…

VW_Golf_GTI_Mk7_i_VW_Golf_GTI_Mk1

Golf GTI 30 lat później – Mk1 vs Mk7- HISTORIA

Jak bardzo zmieniają się samochody na przestrzeni trzech dekad? By poznać odpowiedź, wystarczy spojrzeć na pierwszą i siódmą serię kultowego VW Golfa GTI. Na pomysł stworzenia sportowego Golfa wpadli inżynierowie Volkswagena. Ciekawiło ich, jaki będzie efekt połączenia nowoczesnego przednionapędowego auta z silnikiem przeznaczonym do Passata. Kierownictwo marki nie spoglądało na projekt bardzo przychylnie, jednak zgodziło się na…