BMW i3 czy Ferrari 308? Który pojedzie dalej za 10 funtów? - Trends Magazines

BMW i3 czy Ferrari 308? Który pojedzie dalej za 10 funtów?

Porównanie BMW i3 i Ferrari 308 to jak porównanie koszuli do spodni. Ktoś jednak postanowił zestawić te dwa odległe auta ze sobą i sprawdzić, które pokona większy dystans za paliwo warte 10 funtów. Jaki będzie wynik?

Właściciele aut elektrycznych często prowadzą w nerwach – „czy wystarczy mi energii, aby dojechać do celu?” Wynika to z niezbyt dobrze jeszcze rozwiniętej infrastruktury punktów ładowania. Takiego dylematu nie ma właściciel auta spalinowego, ale trzeba powiedzieć jasno, że nowoczesne samochody elektryczne są dużo bardziej wydajne. Gdyby zestawić je z supersamochodem z lat 70. ta różnica jest diametralna. 

Prawdopodobnie do takiego wniosku doszedł prowadzący ten nietypowy test. Znamy już porównania Ferrari i BMW, ale czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy. Na czym polegał test? Youtuber z kanału Number 27 zestawił BMW i3 oraz Ferrari 308 z 1979 roku i postanowił sprawdzić, które auto pokona większy dystans na paliwie/energii za 12 dolarów. 

Do Ferrari udało się zatankować dokładnie 5 litrów benzyny. Z kolei BMW zostało naładowane w miejskim punkcie szybkiego ładowania za taką samą kwotę – dokładnie 10 funtów (ok. 56 zł przy dzisiejszym kursie). Nie chodziło jednak o to, aby jeździć jak najbardziej wydajnie. Styl jazdy, jaki obrano w teście był dynamiczny, czasami nawet agresywny.

Jaki był wynik? Nie ma się co spodziewać, że Ferrari z 3-litrowym silnikiem V8 będzie mistrzem ekonomii, więc 5 litrów paliwa wystarczyło na przejechanie zaledwie 28 km. Średnie spalanie wyniosło więc 17,8 l/100 km. Test bezapelacyjnie wygrało BMW i3. Bawarski elektryk zaczynał test naładowany do 41% i do takiej wartości auto było użytkowane. Udało się przejechać aż 106 km na ładowaniu za 10 funtów. 

Co pokazał ten test? Merytorycznie niewiele, choć to pokazuje jak ogromny przeskok zrobiła motoryzacja przez ostatnie cztery dekady. Gdyby zamiast Ferrari podstawić np. VW Golfa Mk1 w dieslu, różnica nie byłaby już tak drastyczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Dwie BMW_ALPINA_D3_S kombi i sedan

Alpina D3 S zaprzecza powszechnym opiniom o dieslu

Najnowszy model Alpiny D3 S jest mocniejszym, szybszym i lepiej wykonanym krewnym BMW M340d xDrive. Zaprzecza przy tym opiniom, że diesel nie jest w stanie budzić emocji. Pojawienie się nowego modelu Alpiny zawsze budzi duże emocje. Firma nie jest bowiem tunerem BMW, tylko niezależnie działającą marką, która sygnuje samochody własnymi numerami VIN i modyfikuje je…

BMW X3 M40i nie zostało w tyle

BMW X3 zawsze było mocnym graczem w segmencie średniej wielkości SUV-ów klasy premium. Z biegiem lat stało się już jednak nieco leciwą konstrukcją. W obliczu zeszłorocznych premier – Audi Q5 i Volvo XC60 – BMW nie mogło pozostać w tyle.   I nie pozostało – najnowsze X3 zaprezentowano światu we wrześniu 2017 roku. Postanowiono również…