To nowy VW Phaeton. To znaczy taki miał być, ale nie powstanie - Trends Magazines

To nowy VW Phaeton. To znaczy taki miał być, ale nie powstanie

VW Phaeton był odpowiedzią na Audi A8, Mercedesa klasy S, czy BMW Serii 7. Był to najbardziej odważny projekt Volkswagena i trzeba przyznać, że dość udany, chociaż nie odniósł rynkowego sukcesu. I dlatego Niemcy nie wprowadzili nowego modelu, choć ten był już prawie gotowy w 2016 roku, ale VW pokazał go dopiero teraz. Oto, jaki mógł być nowy VW Phaeton.

Auto otrzymało roboczą nazwę Phaeton D2 i auto miało reprezentować segment aut luksusowych. Prototyp był trzymany w magazynach Volkswagena od 6 lat, więc dlaczego dopiero teraz Niemcy postanowili go pokazać? W tym roku Phaeton obchodzi 20. urodziny i z tego okazji zaprezentowano prototypowy model. 

Trzeba przyznać, że Phaeton D2 wygląda jak auto produkcyjne. I faktycznie niewiele zabrakło, że szefowie z Wolfsburga dali zielone światło na wprowadzenie go na rynek. Tak się jednak nie stało, a to dlatego, że VW musiał wypłacić olbrzymie odszkodowania w wyniku afery dieselgate, a także marka musiała dostosować swoje cele na elektryfikację. 

Nowy Phaeton stworzony przez Brazylijczyka i Polaka

Zacznijmy od stylistyki, za którą odpowiedzialny jest Marco Pavone, szef działu Design Exterieur marki Volkswagen. Pomimo tego, że auto zostało stworzony kilka lat temu, nawet dziś wygląda bardzo świeżo. Z przodu od razu w oczy rzuca się duży, chromowany grill, a także wąskie reflektory LED. Pomimo dużej ilości chromu stylistyka została zachowana w stylu minimalistycznym. Tył przypomina nieco Skodę Superb, ale widać też mocne podobieństwo do Audi A8, szczególnie jeśli spojrzeć na chromowaną listwę, biegnącą przez długość klapy bagażnika oraz lampy. 

Za design wnętrza z kolei odpowiedzialny jest Polak – Tomasz Bachorski. Widać, że kokpit został zaprojektowany w stylu obecnych modeli Volkswagena. Na konsoli środkowej dominuje duży ekran dotykowy, a zegary zastąpiono drugim, mniejszym wyświetlaczem. Można powiedzieć, że kabina wygląda jak w aucie produkcyjnym. To pokazuje jak blisko VW był od wypuszczenia Phaetona D2 na rynek. 

Nie wiadomo, co mogło być pod maską nowego VW Phaetona

Przy okazji prezentacji zapomnianego prototypu, Volkswagen nie ujawnił żadnych szczegółów technicznych pojazdu. Wiadomo natomiast, że za bazę posłużyła płyta MLB, znana choćby z Touarega, czy Audi A8.

Trochę szkoda, że nie doszło do oficjalnej premiery tego samochodu. Phaeton zawsze był ciekawą alternatywą w segmencie aut luksusowych. Niestety w dzisiejszych czasach bezlitośnie rządzą rubryki Excela i najwyraźniej szefom koncernu nie zgadzały się statystyki sprzedaży flagowego Volkswagena. Pozostaje nam więc nacieszyć się prototypem. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowy wymiar komunikacji z pojazdem- cyfrowy kokpit nowego Golfa

Nowy Golf wkrótce pojawi się na rynku z rewolucyjnym kokpitem, który jest całkowicie zdigitalizowany i podłączony online. Cyfrowy kokpit, który jest standardem, obejmuje zestaw wskaźników, system audio-nawigacyjny i wielofunkcyjną kierownicę. Razem tworzą one pierwszy poziom komunikacji, na którym praktycznie wszystkie wyświetlacze i elementy sterujące są digital. Suwaki dotykowe umożliwiają dostęp do regulacji temperatury i głośności, a…

Jeździł bez prawa jazdy przez 70 lat. Wpadł przez kamerę

84-letni mieszkaniec hrabstwa Nottingham w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy wsiadł za kółko w wieku dwunastu lat. Od tamtej jeździł samochodem bez uprawnień. Prawdopodobnie nadal by jeździł, gdyby nie kamera pod supermarketem.  Przez ponad siedem dekad Brytyjczyk miał sporo szczęścia. Nie miał żadnej kontroli drogowej, stłuczki, nie popełnił też żadnego drogowego wykroczenia. Służby brytyjskie rozwijają…