Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60 - Trends Magazines

Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60

Mazda-CX-60

Nowy SUV Mazda CX-60 wchodzi na polski rynek z nowym mocnym dieslem. Wbrew wszelkim ekologicznym trendom, pod maską znajdziemy diesla nowej konstrukcji z sześcioma cylindrami. Ma być bardzo oszczędny. Ile kosztuje Mazda CX-60 w Polsce?

Choć pierwsze informacje o Maździe CX-60 poznaliśmy już kilka miesięcy temu, to dopiero teraz nowy SUV wchodzi na polski rynek z wyczekiwaną jednostką wysokoprężną.

Stylistycznie rewolucji nie ma. Auto przypomina typową Mazdę, ale to nie oznacza, że jest brzydka. Wręcz przeciwnie, linie są bardzo nowoczesne i agresywne, a auto jednocześnie nie wygląda jak „krowa”. A rozmiary ma spore. 4,75 m długości, 1,89 m szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi sięgającym 2,87 m. 

Mazda CX-60 powstała jako rywalka dla Audi Q5, czy BMW X3, dlatego wnętrze także musi być przestronne. Pojemność bagażnika to solidne 570 l (z uwzględnieniem schowka pod uchylaną podłogą) przy standardowym ustawieniu siedzeń do nawet 1726 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Co więcej, Mazda CX-60 jest w stanie holować przyczepę o masie do 2,5 tony.

Do tej pory w polskich salonach były dostępna tylko hybryda plug-in ładowana z gniazdka. Jej układ napędowy składa się z benzynowego silnika Skyactiv-G o pojemności 2,5 l i mocy 192 KM, motoru elektrycznego generującego 136 KM i akumulatora litowo-jonowego magazynującego energię 17,8 kWh. Moc systemowa układu to 327 KM a maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV dostępna jest od 229 900 zł.

Teraz dołącza nowy diesel – uwaga – o pojemności 3,3 litra R6, w dwóch wariantach mocy – 200 i 254 KM. Ten słabszy ma napęd na tylną oś i jego ceny zaczynają się od 201 900 zł (Prime Line). Mocniejszy wariant występuje w bogatszej wersji Exclusive Line i kosztuje co najmniej 231 900 zł. Dla porównania, BMW X3 w wersji 30d xDrive o mocy 286 KM kosztuje co najmniej 271 000 zł. Audi Q5 w Polsce w ogóle nie jest oferowane z silnikiem 6-cylindrowym, w Niemczech odmiana 50 TDI (286 KM) kosztuje co najmniej 59 850 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-BMW-E28-520i-widok z przodu

Sposób na samodzielny tuning BMW E28 520i

Leszek z marką BMW związany jest od dzieciństwa. Miał w swoim życiu kilka modeli, ale ostatecznie wybrał E28, przy którym pozostał. E28 520i z 1986 roku kupił w 2009 roku. Była to wersja na rynek szwajcarski w kolorze Achattgruen metallic. W oczy rzucały się od razu i drażniły nowego właściciela stalowe felgi i zawieszenie wysokie jak w Golfie Country. Tak nie mogło zostać. Silnik…

bmw vs Audi vs VW

BMW vs VW vs Audi drag race

Najczęściej piszemy o BMW i o VW, ale nieczęsto mamy okazję pokazać Wam obie marki w bezpośredniej rywalizacji. Ale dziś to się zmieni. Do wyścigu staje BMW X2 M235i, Volkswagen T-ROC R oraz drugi reprezentant grupy Volkswagen: Audi SQ2. Silniki Wszystkie trzy samochody to kompaktowe crossovery z silnikami R4 2.0 turbo pod maską. Również moc…