BMW M2 będzie ostatnim autem czysto spalinowym z literką "M" - Trends Magazines

BMW M2 będzie ostatnim autem czysto spalinowym z literką „M”

BMW M240i 2022 przód

Mocny silnik spalinowy, skrzynia manualna i tylny napęd – to przepis na dobre auto sportowe i BMW zna go nie od dziś. Ale takie samochody odchodzą już do historii. Model M2 ma być ostatnim Mohikaninem. 

BMW dość mocno opiera się erze elektryfikacji, twardo obstając przy silnikach spalinowych. Pomimo nowych modeli ix, czy chociażby iX1 elektryfikacja w bawarskiej marce następuje nieśpiesznie. Jednak po decyzji Parlamentu Europejskiego to wkrótce się zmieni i już widzimy pierwszą zapowiedź zmian.

BMW zapowiada, że nowe M2, które zobaczymy już niedługo, będzie ostatnim modelem z literką „M”, napędzanym silnikiem tylko i wyłącznie spalinowym. Nie jest powiedziane, że wszystkie modele po M2 będą elektryczne. Nie, ale mogą mieć na pokładzie elektryczne wspomagacze lub występować w formie miękkiej hybrydy. 

„BMW M2 z sześciocylindrową rzędową jednostką i napędem na tył będzie z pewnością maszyną dla purystów. Będziemy obserwować elektryfikację w innych pojazdach, oczywiście w różnych formach, począwszy od 48-woltowych jednostek, przez hybrydy plug-in, aż do aut czysto elektrycznych. Patrząc w ten sposób, M2 będzie ostatnim M z czysto spalinowym silnikiem, bez elektrycznych wspomagaczy.” – podsumował Frank van Meel, prezes dywizji BMW M w wywiadzie dla Bimmer Today.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Silnik W12 - jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji. Konstrukcja została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha. Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć –…

Klasyka kontra nowoczesność, czyli Golf Mk2 GTI vs Up! GTI – VIDEO

Czy widzieliście już pojedynek klasyki z nowoczesnością? Tym razem w szranki staje Golf 2 GTI i Up! GTI. Oba auta mają ok. 115 KM, ale dzieli je ponad dwie dekady rozwoju technologii i 40 Nm momentu obrotowego na korzyść nowego autka. Czy dziadzia Golf pokona w walce nowiutkiego Up!? W filmie zobaczycie klasyczny wyścig na…