Gwintowane zawieszenie KW Classic dla BMW E30

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic.
Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły tłumienia. Przednie osadzono w przygotowanych przez KW kolumnach z kutymi zwrotnicami. Rozwiązuje to konieczność adaptacji przednich kolumn seryjnego zawieszenia pod gwint.

KW podkreśla, że nowe zawieszenie jest w stanie podnieść przyjemność z jazdy czy ułatwić wykorzystanie przyczepności zapewnianej przez nowoczesne opony. Gwarantuje to precyzyjnie zaprojektowany system przepływu oleju wewnątrz amortyzatorów. Jedną z funkcji jest hydrauliczna kontrola ugięcia, wzorowana na rozwiązaniach stosowanych w motorsporcie, która ogranicza prawdopodobieństwo dobicia amortyzatora do poliuretanowego ogranicznika, które mogłoby doprowadzić do chwilowego oderwania koła od nawierzchni.

Zawieszenia KW Classic pozwalają na obniżenie BMW E30 o 60-80 mm z przodu oraz 55-80 mm z tyłu. Wartości wyglądają ekstremalnie, jednak trzeba pamiętać, że klasyczne auta mają znacznie większe prześwity od obecnie produkowanych.

Poza kompletem Variant 3 z regulacją siły odbicia i dobicia, oferowany jest uproszczony Variant 1 z ograniczoną do regulacji prześwitu możliwością zmiany charakterystyki pracy.

ŁS, fot. KW

Podobne

Lżejsze i szybsze BMW M2

Kreatywni tunerzy tworzą samochody, o których mogą pomarzyć salony sprzedaży BMW. Jednym z nich jest LM M2 Cabriolet. Tak, to nie pomyłka. Nie dość, że opracowano otwartą wersję M2, to poddano ją kuracji podnoszącej moc i usuwającej zbędne kilogramy! Za przeprowadzenie skomplikowanej operacji odpowiada firma Lightweight. Sercem samochodu jest silnik N55, który wyposażono w tytanowy…

BMW X6 Limo – zaskakujące 8 metrów luksusu

BMW X6 ma różne oblicza. Z dieslem pod maską potrafi być oszczędne, na odpowiednio dobranych kołach sprawdzi się w lekkim terenie, a w wersji X6 M niestraszne mu tory wyścigowe. Kiedy myśleliśmy, że już nic nas nie zaskoczy, trafiliśmy na X6 Limo... Śnieżnobiałe X6 jest wizytówką szwedzkiej firmy AngelRide.se Limousine Stockholm. Postanowiliśmy skontaktować się z…