Tej wersji BMW E34 na pewno nie znacie - Trends Magazines

Tej wersji BMW E34 na pewno nie znacie

BMW już dawno wyprzedzało swoją epokę, nie tylko pod kątem technologii, ale także pomysłów na nietypowe nadwozie. Na bazie BMW E34 w wersji Touring powstało wyjątkowo ciekawe auto, czyli BMW E34 Enduro.

Niech was nie zmyli nazwa, z motocyklami ma ona niewiele wspólnego. E34 Enduro powstało z myślą o tych, którzy lubią od czasu do czasu zjechać z asfaltu i kontynuować dalszą drogę np. rowerem. Dziś to już nikogo nie dziwi, ale pamiętajcie, że jesteśmy wiele lat przed erą SUVów i crossoverów. W latach 80. i 90. nikt nie myślał o podwyższonym nadwoziu, napędzie na 4 koła i miejscu na rowery w samochodzie klasy premium. Albo masz prestiżową i komfortową „piątkę” albo toporną terenówkę. 

Jak wyglądało BMW E34 Enduro?

Ale właśnie tę lukę chciało wypełnić BMW przedstawiając model E34 Enduro. Co wyróżniało te wersję?

– regulowane, pneumatyczne zawieszenie
– dach podniesiony o 13cm (jak np. dziś w VW California)
– pokładowy mini kompresor do pompowania np. opon rowerowych lub pontonów
– wmontowana lodówka
– powiększenie pojemności silnika 2,5L do 3 litrów, co zaowocowało wzrostem mocy z 192KM i 245Nm na 246KM i 316Nm
– napęd na cztery koła, wówczas nazywany „ix”
– inne były też fotele, bardziej przystosowane do długich podróży, wyglądają jak połączenie kultowych vaderów z komfortami. 
– dodatkowy rząd siedzeń, wymienny z ruchomą rampą (sterowaną elektronicznie) np. na rowery

BMW E34 Enduro powstało na bazie BMW 525 ix i zostało zbudowane przez dział BMW Individual. Prawdopodobnie powstało tylko 50 egzemplarzy Enduro i każdy z nich kosztował zawrotną wówczas sumę 170 tys marek. Nie wiadomo, ile aut zachowało się do dziś.

A może Wy natrafiliście kiedyś na taką wersję? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę

BMW w tym roku ma wyjątkowo dużo okazji do świętowania. Jedną z nich jest 100. rocznica otwarcia pierwszej fabryki “Bayerische Motoren Werke” w Monachium. Ten rok obfituje w wiele nowości od BMW. Niemcy pokazali nam już nową serię 7, poznaliśmy odświeżoną "trójkę", a także fantastyczne M4 CSL. Na tym nie koniec, bowiem w tym roku…

3.0 RSR Cup – nowa formuła rywalizacji

Z każdym kolejnym rokiem motosport dla kierowców, rozpoczynających swoją karierę rajdową za kierownicą, się rozwija. Powstaje coraz więcej SuperOES-ów, różnego rodzaju rallysprintów czy Track Day'ów. Powstają też nowe obiekty szkoleniowe. Ogółem - jest w czym wybierać. Jednak, kiedy przyjrzymy się dostępnym klasom, za każdym razem spotykamy się z tymi samymi, dzielącymi się na te pojemnościowe…