Lamborghini Huracan Tecnica - ostatnie wolnossące? - Trends Magazines

Lamborghini Huracan Tecnica – ostatnie wolnossące?

Na trwającym salonie samochodowym w Nowym Jorku Lamborghini zaprezentowało nową odmianę Huracana – Tecnica. To może być ostatni Huracan z wolnossącą jednostką V10. 

Lamborghini Huracan ma na karku już 8 lat. Coraz bardziej zaostrzające się normy spalin powodują, że auta typu Huracana albo wymrą, albo zostaną zastąpione elektrycznymi wariantami. Włoska marka z Sant’Agata nie bardzo chce pożegnać się z „baby Lambo”, dlatego oferuje coraz to nowe wersje. Najnowszą jest Tecnica. Co wyróżnia ten wariant?

Huracan Tecnica wygląda bardziej agresywnie

Z zewnątrz widać nowy przedni zderzak, który zaprojektowano tak, aby strumień powietrza wpadał pod koła zwiększając docisk i poprawiając chłodzenie. Z tyłu także pojawił się inny zderzak, który po raz pierwszy jest wyposażony w kurtynę powietrzną. W efekcie Huracan Tecnica jest aż o 6,1 cm dłuższy od standardowego wariantu i jest bardziej agresywny. 

Pod maską ostatnie tchnienie V10 Lamborghini?

Pod maską Tecnica pracuje kultowe już V10 o pojemności 5,2 litra znany już z modelu STO. Wzmocniona w stosunku do podstawowej wersji EVO jednostka zapewnia moc 640 KM i moment obrotowy 565 Nm. Dzięki temu Huracan Tecnica osiąga „setkę” w zaledwie 3,2 s. Kierowca we włoskim superaucie ma do wyboru trzy tryby: komfortowy Strada, pośredni Sport oraz przeznaczony do najbardziej dynamicznej jazdy Corsa.

Ciekawostką w Huracanie Tecnica jest system chłodzenia w układzie hamulcowym. Specjalne deflektory chłodzące oraz przewody zaciskowe kierują strumień powietrza wprost na tarcze. Pozwala to zmaksymalizować rozpraszanie ciepła oraz zmniejszyć temperaturę płynu hamulcowego. Lamborghini Huracan Tecnica wyróżnia ponadto nowy układ wydechowy z dwiema sześciokątnymi końcówkami.

Na razie oficjalnie nie mówi się o następcy Huracana, ale jakiś czas temu dyrektor generalny Lamborghini, Stefano Domenicali stwierdził:

„Huracán – ten samochód otrzyma napęd hybrydowy. To napęd hybrydowy, a nie w pełni elektryczny, jest odpowiednim rozwiązaniem”.

Warto dodać, że Huracan Tecnica nie będzie limitowaną wersją jak to było w przypadku wersji STO. Być może więc nie będzie to jeszcze ostatnie słowo marki z Sant’Agata na temat wolnossącego V10. Poczekamy, zobaczymy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Caddy Mk1 auto od tyłu

Air Caddy Mk1 czyli pickup na powietrzu

VW Caddy Typ14d to pierwsze auto użytkowe Volkswagena, produkowane początkowo jedynie na rynek amerykański pod nazwą Rabbit. W roku 1983 trafiło do Europy. Wtedy nikt w fabryce w Sarajewie nie wyobrażał sobie, że może ono skończyć, tak jak prezentowany egzemplarz.   To miało być stare, nietuzinkowe auto z grupy VAG. Wybór był przemyślany ‒ Caddy…

Tuning VW Bora 1.9 TDI widok z przodu

Doceniana na zlotach VW Bora 1.9 TDI

Volkswageny od lat cieszą się popularnością wśród miłośników tuningu, lecz najbardziej cenione są przez osoby chcące poruszać się solidnym seryjnym samochodem. Czy zatem przed sprzedażą trzeba auto przywrócić do stanu sprzed wprowadzonych zmian? Grzegorz rozważał takie rozwiązanie w przypadku swej Bory, jednak na szczęście pojawił się Arek, właściciel srebrnego egzemplarza tego samego modelu.   Dawcy…