Nissan kończy z silnikami spalinowymi - Trends Magazines

Nissan kończy z silnikami spalinowymi

Nissan to pierwsza japońska marka, która definitywnie kończy prace na rozwijaniem nowych jednostek spalinowych na globalnych rynkach. Jedynym wyjątkiem ma być USA.

Wielu producentów samochodów przestawia swoje tory na rozwój technologii elektrycznej i rezygnuje z nowych rozwiązań w silnikach spalinowych. Na razie jedynie BMW zdaje wyłamywać z tego trendu, a do producentów porzucających nowe technologie dla motorów spalinowych dołącza Nissan. Taką informację podał Nikkei, największa azjatycka gazeta o tematyce finansowej.

Nissan skupi się tylko na technologii EV. Wyjątkiem mają pozostać Stany Zjednoczone, gdzie rynek jeszcze jest w stanie zaakceptować nowe jednostki spalinowe i tam będą one nadal udoskonalane. Raport Nikkei podaje, że nadchodząca norma Euro 7, która ma wejść w życie w 2025 roku przysporzy producentom niemałych problemów. Nissan najwyraźniej stwierdził, że rozwijanie technologii spalinowej, która i tak chyli się ku upadkowi zwyczajnie się nie opłaca. 

Zamiast tego japońska marka chce skupić się na udoskonaleniu dotychczasowych rozwiązań hybrydowych oraz rozwijaniu nowych, elektrycznych. Jak podaje Nikkei, nikt w Nissanie ma przy tym nie stracić pracy, a fabryki nie zostaną zamknięte. 

Jedynie w USA Nissan pozostanie wierny silnikom spalinowym, których sporo jest jeszcze w segmencie SUVów i pickupów, segmencie wyjątkowo popularnym za Oceanem. Na razie nic wskazuje na to, aby przyzwyczajenia Amerykanów dotyczące jednostek napędowych i rodzaju nadwozia uległy zmianie, dlatego Japończycy nie zrezygnowali na razie z rozwijania silników spalinowych.

Co sądzicie o takim podejściu Nissana?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zdjęcia z cyklicznego spotu Youngtimer Warsaw

15 września na błoniach stadionu PGE Narodowy odbył się cykliczny zlot miłośników klasyków oraz youngtimerów. Ze względu na szalejącą pandemię było to dopiero drugie spotkanie po ponad półtorarocznej przerwie. Fanów aut klasycznych oraz tak zwanych youngitmerów nieustannie przybywa. Ubiegły sezon zlotowy z wiadomych przyczyn był praktycznie martwy. Wiadomość o wznowieniu cyklicznych spotów grupy Youngtimer Warsaw…

400 KM w BMW E36 Compact! To 323ti szokuje osiągami

Historia tego auta zaczęła się w 2007 roku, kiedy Patryk kupił swoje pierwsze E36 325i coupé z 1992 roku. Kolejne lata wiecznej pogoni za mocą doprowadziły następnie do E39 540i z mitycznym Vanosem, który po trzech miesiącach odmówił współpracy, uszkadzając zawory i niszcząc doszczętnie cały rozrząd. Trzeba było zacząć poszukiwania nowego środka transportu. Udało się…