Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga - Trends Magazines

Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga

Szwedzki Koenigsegg, specjalista od hiper samochodów również się „elektryzuje”. Marka zapowiada wprowadzenie innowacyjnej technologii, która pozwoli rozwijać autom nawet 400 km/h. 

Zaczęło się od Davida, jego niedawno wprowadzonego rewolucyjnego falownika 6-fazowego, a teraz firma pokazuje nowy silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje balans momentu obrotowego i mocy między promieniową (moc gęsta) i osiową (moment obrotowy).  Ta technologia nazwana jest Raxial Flux. Mieszanie układu promieniowego i osiowego strumienia zapewnia najlepszy w branży stosunek: moment obrotowy – moc – masa.

Co więcej, Koenigsegg zintegrował dwa silniki Quark E z jednym falownikiem David oraz zestawami przekładni planetarnych, aby stworzyć jednostkę napędową Terrier z technologią Torque Vectoring. 

Co ciekawe, szwedzka marka twierdzi, że nową jednostkę napędową będzie można z powodzeniem wykorzystywać nie tylko w samochodach, ale też w lotnictwie czy okrętach. 

Jednostka Quark ma zostać zamontowana w Koenigseggu Gemera, 4-osobowym, ultraszybkim aucie hybrydowym. Sam motor ma ważyć zaledwie 30 kg i wytwarzać do 600 Nm i 340 KM. Mówimy tu jednostce wspomagającej, nie głównym silniku napędowym. Quark ma być jedynie jednym z elementów tworzącym cały układ napędowy – Terrier. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Car of the Year 2022 – siedmiu finalistów

Jeden z najważniejszych plebiscytów motoryzacyjnych dochodzi do finału. Konkurs Car of the Year 2022 wyłonił siedmiu finalistów. Prawie wszystkie auta to "elektryki".  Dziennikarze z 23 krajów wyłonili siedem samochodów, które staną do walki o tytuł samochodu roku 2022. Jak można się spodziewać, większość, bo aż sześć modeli, z finalistów to auta elektryczne. Zwycięzców Car of…

M51 – Silnik BMW, który budzi emocje

M51, czyli sześciocylindrowy diesel BMW o pojemności 2497 ccm z turbodoładowaniem, komorą wstępną, żeliwnym blokiem, pojedynczym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder. Brzmi jak przepis na jednostkę, która może bezproblemowo pokonać milion kilometrów. I faktycznie tak jest, jednak są pewne ale... Na redakcyjnym profilu facebookowym bmw.trends.polska obserwujemy od dłuższego czasu, że każda informacja o…