Rok 2021 - lepsza sprzedaż elektryków niż diesli - Trends Magazines

Rok 2021 – lepsza sprzedaż elektryków niż diesli

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany kierunku w branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami diesla, królujące od lat na europejskich drogach po raz pierwszy ustąpiły miejsca „elektrykom”. A to dopiero początek. 

Mniej więcej od końca lat 80. popularność samochodów napędzanych olejem napędowym rosła. Także rozwój tej technologii powodował, że auta z silnikami Diesla były dynamiczne, oszczędne, a także niezawodne. Te czynniki sprzyjały sprzedaży aut na ropę, aż do momentu, gdy wyśrubowane normy emisji spalin wymusiły na producentach aut rozwój modeli hybrydowych i elektrycznych. 

W roku 2021 po raz pierwszy sprzedaż samochodów elektrycznych przewyższyła diesle. W ubiegłym roku w Europie sprzedano 176 tys pojazdów elektrycznych i 160 tys diesli. W tym segmencie dominuje Tesla i pozycja lidera zapewne utrzyma się także w tym roku dzięki budowanej pod Berlinem fabryce.

W Europie pod kątem sprzedanych „elektryków” zdecydowanie dominują kraje północne, w Norwegii aż 80% wszystkich sprzedanych pojazdów, napędzanych jest na prąd. Południe nieco bardziej sceptycznie podchodzi do tematu elektryfikacji, Włochy to zaledwie 4,6 proc. sprzedaży, Hiszpania 2,8 proc., Grecja jedynie 2,2 proc. 

W Polsce rok 2020 był rekordowy pod kątem sprzedanych aut elektrycznych – 18 875. Statystyki z ubiegłego roku przebijają te wartość ponad dwukrotnie – 2021 roku zarejestrowano nieco ponad 38 tys aut elektrycznych w Polsce. 

Bieżący rok ma być rekordowy. Tendencja wzrostowa zapewne będzie trwała, jednak pytanie brzmi – jak poradzi sobie z tym infrastruktura? W tej chwili w naszym kraju mamy do dyspozycji niecałe 2000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To zdecydowanie za mało, aby zaspokoić potrzeby gwałtownie rosnącego rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Zapewne nie raz się nad tym zastanawialiście. Dziś podstawowa "piątka" to wydatek co najmniej 218 000 zł. A jak to wyglądało w czasach, gdy kultowe już E34 było sprzedawane w salonach? Niedawno pisaliśmy o BMW E36 i jego cenach, gdy auto było nowe. Postanowiliśmy "pogrzebać" dalej i sprawdzić inne modele bawarskiej marki. Tym razem pod…

Micra K14 DIG-T 1.0 Nissan

Nissan Micra – mały-wielki wóz

Nowy Nissan Micra udowadnia, że mniej znaczy więcej. Nie jest łatwo zaprojektować dobry samochód w segmencie B, ale japoński producent wywiązał się z tego zadania na piątkę z plusem. Testowaliśmy najnowszą odmianę K14, która jest na rynku od 2017.  Lekkoduch W dzisiejszych czasach prawie każdy samochód waży 1500 kg, a auta marek premium z łatwością…