BMW M2 CS czy BMW M240i? - Trends Magazines

BMW M2 CS czy BMW M240i?

Jeden z fanów BMW w Stanach Zjednoczonych zestawił dwa sportowe coupe bawarskiej marki – M2 CS oraz M240i. Teoretycznie dwa różne samochody, choć obydwa nastawione na dawanie maksimum frajdy z jazdy dla kierowcy. Które lepsze?

BMW M2 CS powstało jako ostatni okrzyk modelu M2 w jego najostrzejszym wydaniu. Powstały w sumie trzy odmiany M2 – zwykła, Competition oraz CS. Różniły się od siebie mocą, osiągami, a także charakterem. Dwóm pierwszym można zarzucić, że nie miały pod maską silnika, skonstruowanego przez BMW M, a jedynie mocne wersje standardowych R6 od BMW.

M2 CS zyskało wreszcie jednostkę S55 wprost z BMW M3/M4 i tutaj bez obaw możemy mówić o pełnowymiarowym produkcie BMW M. 

W zeszłym roku pojawiła się nowa generacja Serii 2, na razie jeszcze nie w pełnym wymiarze „M”, ale na razie jako usportowione BMW M240i. Pod maską, podobnie jak w M2 CS mamy 6 cylindrów i 3 litry pojemności, ale „tylko” 374 KM, w porównaniu do 450 KM w starszym kuzynie.

Jednak w M240i widać już nowy język stylistyczny BMW. Widać, że samochód ma już dużo nowocześniejsze kształty i rysy, gdzie M2 reprezentuje „starą szkołę” BMW, a przecież to auto zaprojektowano zaledwie kilka lat temu. M2 CS jest oczywiście bardziej agresywne, na plus jest także „smerfowy” kolor, przy którym biel nowszego auta wypada blado. 

W tym zestawieniu całym sercem jesteśmy przy BMW M2 CS, ale nie mówmy ostatniego słowa, poczekajmy na zestawienie M2 CS vs nowe M2. 

fot. f87.bimmerpost.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Są już pierwsze mandaty wg. nowych stawek. Gdzie trafią pieniądze?

Rekordziści zgarnęli mandaty w wysokości 2 i 2,5 tysiąca złotych. Nowy taryfikator obowiązuje od 1 stycznia i już przynosi spore zyski. Wiemy nawet gdzie trafiają pieniądze z mandatów. O wprowadzeniu nowego taryfikatora i wyższych mandatach mówiło się już dawno. W grudniu, po złożonym podpisie prezydenta ceny mandatów na poziomie europejskim stały się faktem, a od…

E23

Biały kruk na sprzedaż – BMW E23 735i Touring. Kwota zwala z nóg

Tak, to nie literówka: BMW faktycznie zbudowało E23 735i Touring i pokazało je na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1980 roku, aby ocenić reakcję publiczności. Niestety (lub nie) samochód nie wszedł do produkcji i został powoli zapomniany. Dziś jeden z zaledwie dwóch zbudowanych na zamówienie prototypów pojawił się w serwisie AutoScout24. Samochód jest sprzedawany przez…