Wyjątkowa Alpina B6 E30 2.7 na sprzedaż - Trends Magazines

Wyjątkowa Alpina B6 E30 2.7 na sprzedaż

To auto to prawdziwy biały kruk. Na drogi wyjechało tylko 67 egzemplarzy, a teraz jeden z nich może być Twój. Tanio nie jest, ale mówimy tu o kultowym i wyjątkowym aucie. 

Nazwa może być myląca, bowiem Alpina B6 kojarzy się raczej z BMW Serii 6. Tutaj mamy do czynienia z BMW E30 z silnikiem 2.7. Oczywiście sześciocylindrowym. Blok oparty jest na jednostce M20B25 o pojemności 2.5 litra rozwierconej do 2.7, a moc wzrosła ze 170 do 210 KM. E30 powinno osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h. 

Alpina B6 E30 2.7 była produkowana na rynek japoński. W latach 1984-1991 powstało zaledwie 67 sztuk takich aut. Teraz egzemplarz z 1986 roku można kupić na niemieckim eBayu. Cena? 65 000 euro, czyli niecałe 300 tys. zł. To niemało, ale i tak nieźle w porównaniu z egzemplarzami BMW M3 E30 w stanie perfekcyjnym.

W Alpinie czuć wyjątkowy klimat auta. W pojazdach tego tunera chodzi o to, aby zachować sportowy sznyt, a jednocześnie dodać autu luksusu i komfortu. Wszystko rozchodzi się także o detale. Wyjątkowe malowanie z pasami Alpina, sportowe fotele oraz jakość wykonania, przewyższająca tą z BMW – to wszystko podkreśla wyjątkowy charakter Alpiny. 

Samochód przebył długą drogę, zanim pojawił się w Niemczech. W zasadzie tam został wyprodukowany, ale jego pierwszy właściciel mieszkał w Japonii. Po jakimś czasie samochód wrócił do rodzimego kraju, gdzie użytkował go drugi właściciel. Teraz samochód można nabyć w Berlinie. Alpina B6 ma numer seryjny 39 na 67 wykonanych egzemplarzy. Przebieg to 170 tys. km. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Audi RS6 i RS7 Performance. Nazwa mówi wszystko

Producent z Ingolstadt wprowadza nową wersję mocarnych Audi RS6 i RS7. Zasada jest prosta: więcej mocy, więcej wyposażenia i większa cena.  W Audi wersje Performance oznaczają nie tylko większą moc silnika, ale także podrasowane właściwości jezdne. W przypadku RS6 czy RS7 nie można narzekać na brak mocy, czy małą radość z jazdy, ale widocznie Audi…

Swap z karbonem, czyli BMW LW M2 CSR

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencje w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. W mocnym już w standardowej wersji M2 zamontowano wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt…