VW Polo VR6 - ten sleeper może być Twój - Trends Magazines

VW Polo VR6 – ten sleeper może być Twój

Na sprzedaż trafiło wyjątkowe Polo 6N. Z zewnątrz wygląda całkiem niepozornie, ale pod maską kryje jeden z najbardziej charakternych silników od VW!

Najmocniejszą odmianą Polo 3.generacji było GTI. Motor o pojemności 1.6 oferował 120, a później 125 KM. To jednak wystarczało niewielu, dlatego niektórzy decydowali się na swap. Na brytyjskim ebay’u pojawiło się przerobione Polo z silnikiem VR6! Zostało wystawione przez firmę FTR Performance, która najprawdopodobniej stworzyła Polo VR6. 

Przejdźmy do konkretów. Silnik to późniejsza wersja ABV, która charakteryzuje się mocą sięgającą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 245 Nm. Aby wcisnąć dość sporych rozmiarów motor, potrzebna była specjalna rama, wykonana specjalnie pod ten projekt. Na zdjęciach widać, że komora wypełniona jest po brzegi. 

Z zewnątrz to prawdziwy sleeper – nic nie zdradza jego osiągów. Auto jest delikatnie obniżone i poszerzone, a na przednich błotnikach wycięto otwory, zapewne dla lepszego chłodzenia. 

VW Polo VR6 zostało wystawione na brytyjskim ebay’u za 6995 funtów, co w przeliczeniu daje jakieś 37-38 tys. zł. Kupilibyście?

Konrad Maruszczak

fot. FTR Racing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

elektryczny seat w trakcie jazdy

Samochody elektryczne w atrakcyjnym finansowaniu

Samochody elektryczne stały się jednym z najgorętszych tematów w świecie motoryzacji. Ich rosnąca popularność wynika z wielu czynników, takich jak ochrona środowiska, oszczędność kosztów eksploatacji i rozwój technologii. Przesiadka na samochody elektryczne jest jednym z kluczowych kroków w kierunku zrównoważonej przyszłości. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego samochody elektryczne są przyszłością motoryzacji i jakie korzyści…

Używany Golf IV 2.8 V6 (1999–2003). Zalety, wady i typowe usterki

Mocny i przyjemnie brzmiący silnik, napęd na cztery koła i bardziej wyrafinowane zawieszenie tylnych kół niż w słabszych wersjach. Golf IV 2.8 V6 to przedsmak kompaktu z półki premium, wciąż do kupienia za rozsądne pieniądze. Pod koniec XX wieku Volkswagen złapał wiatr w żagle. Koncern mierzył coraz wyżej i wprowadzał na rynek ciekawe modele. Jednym…