Europejczycy kupują coraz mniej diesli - Trends Magazines

Europejczycy kupują coraz mniej diesli

Aktualne dane dotyczące sprzedaży nowych aut w Europie w podziale na rodzaj napędu pokazują, że sprzedaż modeli z silnikami Diesla drastycznie spada. 

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało raport, pokazujący, jakie silniki miały nowo rejestrowane samochody osobowe w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku. Łącznie od stycznia do września zarejestrowano na Starym Kontynencie (w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii) 9 167 084 aut osobowych. To więcej o zaledwie 6,9% niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dlaczego Europejczycy kupują coraz mniej diesli?

Za spadek aut z silnikami Diesla odpowiedzialne są przede wszystkim auta elektryczne i hybrydy. Samochodów z napędem elektrycznym sprzedano 801 025 sztuk (w trzech kwartałach 2020 r.: 418 483 szt.). Na drugim miejscu są hybrydy plug-in 777 694 (w 2020 r.: 351 641 szt.), a dalej hybrydy i tzw. miękkie hybrydy z ilością 1 871 017 (w 2020 r.: 981 363 szt.).

Auta z silnikami benzynowymi (bez jakiejkolwiek formy elektryfikacji) nadal są zdecydowanie najpopularniejsze. Stanowią nieco ponad 40% rynku, ale sprzedano ich mniej, bo 3,8 mln szt., podczas gdy w 2020 r. było to 4,3 mln egzemplarzy.

Ile Diesli sprzedano w Europie?

Samochody z silnikami wysokoprężnymi zanotowały znaczny spadek. W ciągu 9 miesięcy zarejestrowano 1 693 197 takich aut, natomiast w 2020 r. było to 2 304 955 szt. To mniej aż o 53%! W efekcie samochody z dieslami są już wyraźnie mniej popularne niż te hybrydowe.

Przypomnijmy, że samochody z silnikami Diesla od początku lat 90. robiły zawrotną karierę. Statystki sprzedaży tych aut rosły z roku na rok, a producenci główną uwagę skupiali właśnie na tych jednostkach. Szczyt potęgi Diesli miał miejsce 10 lat temu, gdy ich udział w europejskim rynku wynosił aż 55,7%.

Przez ostatnie lata sprzedaż załamywała się, co miało związek m.in z tzw. aferą dieselgate oraz coraz ostrzejszymi normami emisji spalin. Od 2016 r. spadek przekracza pięć punktów procentowych rocznie. Obecnie udział silników wysokoprężnych w sprzedaży wrócił do poziomu z 1993 roku.

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Tuning VW Jetta auto do frontu

Lekko podrasowana Jetta „Pussy Wagon” budząca emocje

Ten sedan Volkswagena nigdy nie był popularny wśród miłośników modyfikacji. Być może wpływ na to miał zbyt klasyczny design, familijny charakter i bliskość techniczna z Golfem, który jest najchętniej modyfikowany przez zapalonych tunerów. Niemniej bliższy kontakt z każdą odmienioną nieco Jettą budzi pozytywne emocje, dlatego przedstawiamy auto Krystiana, które wyjechało z fabryki w 2005 jako…

To BMW 1 to najszybszy diesel na świecie – mamy nagranie

To przerobione BMW Serii 1 ma ponad 1000 KM i przyznano mu tytuł najszybszego diesla świata. Pod maską? Klasyka BMW - 3.0d.  Fani marki BMW są zgodni, że najlepszy diesel na świecie to jednostka 3.0d. Właśnie ten silnik został wykorzystany do budowy tego potwora, ale o tym za chwilę.   Jak podaje serwis motor1.com, informacja o…