BMW najlepiej sprzedającą się marką premium - Trends Magazines

BMW najlepiej sprzedającą się marką premium

Według instytutu motoryzacyjnego Samar, Polacy kupili od stycznia do września 2021 roku 68 175 samochodów marek premium. To o prawie 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Liderem wśród tych marek okazuje się BMW.

Samar wskazał, że wynik na koniec września 2021 roku jest lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-wrzesień 2020, gdy wówczas polskie wydziały komunikacji zapisały w bazie danych 52 210 samochodów. W 2019 roku zarejestrowano nieco więcej, bo 56 297 aut. Widać więc, że rynek się ożywił. 

BMW numerem jeden

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek na koniec września 2021 roku zajęło ponownie BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 18 372 nowe samochody osobowe. To wynik o 48,40 proc. większy niż w takim samym okresie roku 2020. Najczęściej rejestrowane od stycznia do września modele w gamie bawarskiego koncernu to: „trójka” (3 378 szt.), X3 (2 288 szt.) oraz model X5 (2 067 egzemplarzy).

Drugie miejsce przypadło marce Audi z 15 222 sprzedanymi samochodami. Najlepiej sprzedawały się modele Q5 (3 059 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Q3 (2 414 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale Audi A6 (1 998 egz.).

Podium zamknął Mercedes, który zarejestrował 14 584 samochodów. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec III kwartału okazała się klasa A z 1 638 zarejestrowanymi autami, przed klasą E (1 464 egz.) oraz GLE (1 350 sztuk).

Podobne

Używany Opel Astra K (2015-2021) – lider aut używanych, ale czy dobry?

Po ten model najchętniej sięgają Polacy szukając auta używanego. Astra jest już nawet bardziej popularna od króla hatchbacków, czyli Golfa, ale czy to dobra propozycja? Sprawdzamy, czy używany Opel Astra K jest wart uwagi. Astra w 2016 roku zdobyła tytuł Europejskiego Samochodu Roku i jest bardzo chętnie wybierana przez kierowców, szukających auta używanego. W pierwszych…

Nowy radiowóz niemieckiej policji?

Nie do końca, Techart zaprezentował Porsche 911 w policyjnych barwach, aby promować bezpieczny tuning. Zmiany? Głównie stylistyczne. Aby zwiększyć świadomość na temat potencjalnych niebezpiecznych części na rynku wtórnym, Techart stworzył specjalne Porsche 911 Targa 4 owinięte w zgrabny policyjny "mundur". Chodzi o akcję Tune it! Safe!, która sprzeciwia się nielegalnym modyfikacjom aut, które mogą wywoływać…