BMW 2 Active Tourer 2022 ujawnione - Trends Magazines

BMW 2 Active Tourer 2022 ujawnione

Stało się inaczej niż kilka lat temu zapowiadało BMW. Wówczas spekulowano o uśmierceniu minivana, który zdaje się zupełnie nie pasować do obecnych trendów. Ale oto jest – nowe BMW 2 Active Tourer. Co oferuje?

Duży grill w BMW staje się powoli normą. Trend rozpoczęty w Serii 7 przenosi się na niższą klasę, czyli Serię 2 Active Tourer. Zaprezentowany w 2014 roku minivan od BMW wywołał niemałe zamieszanie, nie dość, że auto reprezentowało zupełnie niepopularny segment, to jeszcze miało napęd na przód. Teraz na rynek wjeżdża druga generacji 2 Active Tourer, która już takiej sensacji nie wywołuje, ale może wciąż zaskoczyć.

BMW 2 Active Tourer – co na zewnątrz?

Patrząc na nowego minivana od razu rzucają się w oczy duże nerki. Kształtem przypominają te z Serii 7. Reflektory oraz przedni zderzak przywodzą na myśl BMW X2, co działa na plus. Są po prostu ładne. Active Tourer na szczęście nie chce udawać crossovera i nie znajdziemy tutaj podniesionego zawieszenia czy sztucznych plastikowych atrap w stylu offroad. 

BMW 2 Active Tourer – kabina może być sportowa lub luksusowa

Przy debiucie BMW pokazało dwie linie stylistycznego nowego Active Tourera – Luxury Line i M Sport. W zależności od tego na którą opcję się zdecydujemy, wnętrze może być wykończone jasną tapicerką i drewnem lub ciemną i aluminiowymi wstawkami.

Samo wnętrze nowej dwójki jest minimalistyczne. Dominuje 10-calowy wyświetlacz (podobnych rozmiarów ekran zajmie miejsce zegarów) systemu i-Drive, a także podłokietnik, gdzie znajdziemy przełącznik do zmiany biegów. Nowością jest też centralny schowek na telefon, który można postawić na stojąco. Umożliwia to specjalny uchwyt. 

Fotele w zależności od lini stylistycznej mogą być komfortowe lub sportowe, bardziej wyprofilowane. Dostępna jest oczywiście elektryczna regulacja z pamięcią, a nawet masaże. 

Tylną kanapę można przesuwać w zakresie 13 cm i regulować pochylenie oparć. Dzieli się w proporcjach 40:20:40. Przez to bagażnik oferuje od 470 do 1455 l (w niektórych wersjach od 415 do 1405 l). 

BMW 2 Active Tourer – jakie silniki pod maską?

Mamy do wyboru trzy benzynowe i jednego diesla. Trzy lub cztery cylindry do wyboru. Moc? Od 138 do 218 KM. Jest więc w czym wybierać. Dwa mocniejsze warianty benzynowe pracują w układzie mild-hybrid, czyli z elektrycznym silnikiem wspomagającym. Wszystkie silniki połączone są z 7-biegowym automatem Steptronic z dwoma sprzęgłami. 

Silnik 218i – 1.5 R3 220i – 1.5 R3 223i – 2.0 R4 218d – 2.0 R4
Pojemność 1499 cm³ 1499 cm³ 1998 cm³ 1995 cm³
Paliwo benzyna benzyna + mild hybr. benzyna + mild hybr. diesel
Moc 138 KM 156 + 19 (170KM) 204 + 19 (218KM) 150 KM
Moment obr.  230 Nm 240 + 55 (280 Nm) 320 + 55 (360 Nm) 280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s 8,1 s 7,0 s 8,8 s
Prędkość maks. 214 km/h 221 km/h 241 km/h 220 km/h
Zużycie paliwa 6,2-6,8 l/100 km 5,9-6,5 l/100 km 6,0-6,6 l/100 km 4,8-5,3 l/100 km

Na stronie BMW widać już ceny nowej Serii 2 Active Tourer. Za podstawową wersję 218i Essence przyjdzie nam zapłacić 137 000 złotych.

Konrad Maruszczak

Podobne

O czym (nie)musi pamiętać kierowca w 2021 roku?

Nowy rok niesie ze sobą szereg zmian bardzo istotnie wpływających na codzienność kierowców. Część z nich już obowiązuje, cześć zacznie obowiązywać niebawem, część nadal mielona jest przez tryby machiny legislacyjnej. O czym musicie wiedzieć żeby w grudniu 2021 roku nadal cieszyć się z posiadania Prawa Jazdy i dowodu rejestracyjnego? Zapraszamy do naszego podsumowania. Na początek…

VW TRENDS 3/2022 nadjeżdża!

Już 22 września w sprzedaży najnowsze wydanie VW TRENDS, a w nim m.in:   Każdy się obejrzy – Jazda ID. Buzz   Californią do Chorwacji – czy to ma sens? – TEST Californii   Optymalny wybór - TEST Taigol Audi TT w skórze Golfa? – Jedyny taki Golf Mk1 „TT”  Bestseller po kuracji – TEST T-Roc   Red&Loud…