VW I.D. Buzz - autonomiczny prototyp już na drogach - Trends Magazines

VW I.D. Buzz – autonomiczny prototyp już na drogach

Ma to być pierwszy autonomiczny samochód Volkswagena. Powstał przy pomocy firmy Argo IA, która zajmuje się sztuczną inteligencją. Przed Wami – VW I.D. Buzz w wersji autonomicznej.

Volkswagen I.D. Buzz został zaprezentowany już cztery lata temu, ale teraz podczas targów motoryzacyjnych IAA Monachium 2021 pokazano wersję, która jeździ bez udziału kierowcy. Prototyp powstał jako elektryczny mikrobus, nawiązujący do kultowego Bulliego. 

W samochodzie sporą uwagę zwraca duży sensor na dachu, ale to nie jedyny czujnik, monitorujący kierunek jazdy. Autonomiczny VW I.D. Buzz ma dodatkowo 6 lidarów, 11 radarowych czujników oraz 14 kamer do wykrywania obiektów oddalonych nawet o 400 m. Kamery są wyjątkowo czułe, potrafią wyłapać nawet najmniejsze źródło światła – to dzięki technologii Geigera. 

Taki obraz widzi lidar w autonomicznym VW I.D. Buzz

Autonomiczny „Bulli” będzie miał 4. stopień autonomiczności, co oznacza że będzie mógł poruszać się bez udziału kierowcy w wyznaczonych strefach. Co ważne, auto będzie mogło jeździć po drogach, niepotrzebujących specjalnego dostosowania do pojazdów autonomicznych. Niemiecki producent pracuje też nad rozwiązaniem, które całkowicie wyklucza ingerencję człowieka w czasie ładowania I.D. Buzza (coś jak robot sprzątający, który sam wjeżdża do stacji dokującej). 

Jak twierdzi CEO Volkswagena, Herbert Dies: „Volkswagen chce być bardziej dostawcą usług mobilnych, niż producentem samochodów”. Tę ideę ma spełniać autonomiczny I.D. Buzz oferując przewozy osób. Pozostaje jednak pytanie – ile będzie kosztowała przejażdżka bajeranckim Uberem, którego same podzespoły są warte 100 tys. dolarów?

VW I.D. Buzz ma trafić na rynek w 2025 roku. Obecnie trwają zamknięte testy drogowe na terenach lotniska w Monachium. Później mają przenieść się na drogi publiczne.  

Konrad Maruszczak

fot. Ton Aarts

Podobne

MANHART_MH2_450_G42_widok z przodu

Lepiej z tym BMW nie zadzieraj, bo polegniesz i będzie wstyd!

Jeśli choć trochę znacie Manharta, możecie być zdziwieni, że ten model nazywa się MH2 450. Tuner w ten sposób oznacza tylko BMW M2, a mamy do czynienia „tylko” z odmianą M240i. Nie skreślajcie go jednak, to poważny zawodnik! O BMW M240i nie można powiedzieć, że brakuje mu mocy, ale Manhart zadbał o to, żeby miał jej aż nadto. Rzędowy…

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – propozycja na lato(a)

Wiosna, lato, jesień – o tych porach roku kabriolet ma rację bytu i zapewnia masę wrażeń z jazdy. Obecnie jedną z ciekawszych propozycji dla miłośników jazdy z wiatrem we włosach jest używane BMW 2 Cabrio, które można kupić za coraz rozsądniejsze kwoty. Ambicją wielu kierowców jest zakup sportowego auta. A co kryje się za tym określeniem? W zasadzie…