BMW iX5 Hydrogen - tym razem nie elektryczne - Trends Magazines

BMW iX5 Hydrogen – tym razem nie elektryczne

BMW nie tylko stopniowo wprowadza elektryfikację swoich modeli, ale widać że chce też wypełnić lukę w samochodach zasilanych alternatywnymi źródłami energii. BMW iX5 Hydrogen nie jest bowiem autem elektrycznym. Ma napęd wodorowy.

BMW iX5 Hydrogen zostało zaprezentowane podczas trwających targów IAA Monachium 2021. Z zewnątrz przypomina tradycyjne X5, no może oprócz nietypowego malowania, innych zderzaków czy felg. Cały wysiłek włożono w to, co jest ukryte pod karoserią. A tam mamy jednostkę zasilaną wodorem o mocy 170 KM, która chwilowo może generować nawet 370 KM mocy. To przy aucie typu X5 nie wydaje się dużo, ale nie o osiągi tutaj chodzi. 

Za zasilanie służą tutaj dwa zbiorniki wykonane z włókna węglowego, które pomieszczą 6 kg wodoru. Zatankujesz je w 4 minuty, na odpowiedniej stacji. W Polsce mamy na razie jedną w stolicy, więcej jest ich za zachodnią granicą. Na razie więc auta typu BMW iX5 Hydrogen będą niszą, nie wiadomo też jaki dystans przejedziemy na pełnym tankowaniu wodorem. 

BMW iX5 Hydrogen to kolejny krok w stronę, w którą zmierza BMW, ale też cała branża motoryzacyjna. Przypomnijmy, że Bawarczycy chcą mocno zredukować zużycie CO2 w nowych modelach, a także wykorzystywać materiały z recyklingu do ich produkcji. Na razie powstanie tylko kilka egzemplarzy BMW iX5 Hydrogen i to tylko do celów testowych. Na modele produkcyjne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Konrad Maruszczak

fot. BMW

Podobne

Będzie nowy SUV z Czech. Nazywa się Skoda Elroq

Marka z Mlada Boleslav zaczyna szturm na pojazdy elektryczne. Czesi zapowiadają nowego kompaktowego SUVa, nazywa się on Skoda Elroq. Oto co o nim wiemy.  Skoda Elroq to w pełni elektryczny kompaktowy SUV. Jest pierwszym modelem produkcyjnym Škody, w którym zastosowano język projektowania Modern Solid. Minimalistyczny wygląd zewnętrzny łączy w sobie solidność i funkcjonalność. Światowa premiera…

BMW E38 740i, tuning

BMW E38 740i auto gangsterów czy polityków?

BMW E38 pojawiło się na rynku w 1994 roku, zastępując model E32. Auto produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski oraz południowoafrykański. Klasyczna limuzyna od razu znalazła zwolenników – zarówno w sferach rządowych, jak i w półświatku. Prezentowany dzisiaj samochód to model 740i z 2000 roku. Pod maską drzemie silnik w układzie V8 o pojemności 4,4…