BMW iX5 Hydrogen - tym razem nie elektryczne - Trends Magazines

BMW iX5 Hydrogen – tym razem nie elektryczne

BMW nie tylko stopniowo wprowadza elektryfikację swoich modeli, ale widać że chce też wypełnić lukę w samochodach zasilanych alternatywnymi źródłami energii. BMW iX5 Hydrogen nie jest bowiem autem elektrycznym. Ma napęd wodorowy.

BMW iX5 Hydrogen zostało zaprezentowane podczas trwających targów IAA Monachium 2021. Z zewnątrz przypomina tradycyjne X5, no może oprócz nietypowego malowania, innych zderzaków czy felg. Cały wysiłek włożono w to, co jest ukryte pod karoserią. A tam mamy jednostkę zasilaną wodorem o mocy 170 KM, która chwilowo może generować nawet 370 KM mocy. To przy aucie typu X5 nie wydaje się dużo, ale nie o osiągi tutaj chodzi. 

Za zasilanie służą tutaj dwa zbiorniki wykonane z włókna węglowego, które pomieszczą 6 kg wodoru. Zatankujesz je w 4 minuty, na odpowiedniej stacji. W Polsce mamy na razie jedną w stolicy, więcej jest ich za zachodnią granicą. Na razie więc auta typu BMW iX5 Hydrogen będą niszą, nie wiadomo też jaki dystans przejedziemy na pełnym tankowaniu wodorem. 

BMW iX5 Hydrogen to kolejny krok w stronę, w którą zmierza BMW, ale też cała branża motoryzacyjna. Przypomnijmy, że Bawarczycy chcą mocno zredukować zużycie CO2 w nowych modelach, a także wykorzystywać materiały z recyklingu do ich produkcji. Na razie powstanie tylko kilka egzemplarzy BMW iX5 Hydrogen i to tylko do celów testowych. Na modele produkcyjne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Konrad Maruszczak

fot. BMW

Podobne

Nie ma to jak oryginał – BMW E39 M5 Individual

W 1998 BMW zaprezentowało trzecią generację M5. Tym razem sportowy sedan został zbudowany w oparciu o nadwozie E39 i miało to miejsce trzy lata po wejściu na rynek innych wersji. To M5 wyjechało z fabryki w 2001 roku. Produkcja BMW E39 M5 Producent postanowił, że samochód nie będzie już budowany w siedzibie M GmbH w Garching…

Nowe BMW X2. Materiał na przebój.

Moda na uterenowione auta ani myśli przemijać. By w pełni wykorzystać rynkowe trendy, w Bawarii opracowano BMW X2. Spoglądając na masywne i przysadziste auto, trudno mówić o SUV-ie bądź - znanym z nomenklatury BMW - SAV-ie. X2 to crossover o sportowym zacięciu, czy jak kto woli - kompakt z terenowym pakietem, który najwyżej nadaje się…