Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022 - Trends Magazines

Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022

American style z kilkoma niespodziankami.

 

Gdy przeglądam archiwa Trends, wydaje mi się, że jedną z popularniejszych modyfikacji aut VW jest wrzucanie elementów z ich amerykańskich wersji. Trend ten wydaje się dotyczyć zarówno starszych, jak i nowszych pojazdów. Uważam, że warto jest więc być z bieżący również z nowościami na tamtym rynku – być może dla niektórych będą one inspiracją, a dla pozostałych interesującą ciekawostką.

Do amerykańskich salonów, już niedługo zawita odświeżony Volkswagen Jetta. Jako jedyne auto z rodziny Golfa, Jetta, będzie dostępna w USA zarówno w wersji usportowionej – GLI oraz jako klasyczny sedan z silnikiem 1,5 TFSI. Golf w wersji kombi nie jest oferowany w USA w ogóle, a hatchback nowej generacji dostępny jest od niedawna wyłącznie jako GTI oraz R.

Produkowane w meksyku auto, jest odświeżoną wersją pokazanej w 2018 VII generacji Jetty bazującej na platformie MQB – dzielonej z innymi autami grupy VAG na całym świecie.

Nas oczywiście najbardziej interesuje sportowa odmiana oznaczona jako Jetta GLI 2022.
Technicznie model ten jest bliźniakiem Golfa GTI – pod maską mamy więc dwulitrowy silnik TFSI o mocy 230KM i oznaczeniu EA888.
Ze względu na panującą ostatnio w USA modę, jako standard, auto oferowane jest z manualną skrzynią biegów. Siedmiobiegowe DSG jest dostępne jako opcja. Napęd przekazywany jest na przód, a za zatrzymywanie odpowiedzialne są hamulce z Golfa R.

Według zapewnień producenta, od 0 do 100km/h auto przyśpiesza w 6,1 s., 1/4 mili pokonuje w 14,6 sekundy, a na zakrętach wyciska średnio 0,91G.

Z zewnątrz nową Jettę wyróżnia piękny, wielki grill o strukturze plastra miodu. Zderzak pozbawiony jest znanych w europie ledowych świateł, które tutaj wkomponowano w przyjemne dla oka lampy główne.
Z tyłu, w oczy rzucają się dwie duże końcówki wydechu przypominające nieco te stosowane w Audi wraz z umieszczonym między nimi dyfuzorem o strukturze podobnej do przedniego grilla.

Na 2022 przewidziano nowe wzory alufelg i kilka nowych opcji kolorystycznych.

 

Wnętrze w standardzie oferowane jest z elektroniczną deską rozdzielczą oraz dużym ekranem systemu multimedialnego. Nowością w stosunku do modelu 2018 jest kierownica z dotykowymi przyciskami zapożyczona z najnowszych aut marki.

 

Jak dla mnie całość wygląda bardzo ciekawie i chętnie zobaczyłbym jakieś fajne projekty oparte na tym aucie – być może z nieco większym tylnym spojlerem.

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

Tuning Polo 6N 1.9 TDI widok z przodu

To Polo 6N ma motor 1.9 TDI o mocy 240 KM i wiele innych bajerów…

Ponad dwa lata temu Dawid, przez niektórych znany głównie dzięki ciemnozielonemu Golfowi III, szukał samochodu do codziennej jazdy. Kupił Volkswagena Polo, który miał zostać nietknięty ręką tunera. Jednak rozmach wprowadzonych zmian doprowadził do tego, że ma 240 KM po maską! Od dziesięciu lat Dawid jest właścicielem Golfa trzeciej generacji, który dwukrotnie był prezentowany na naszych łamach. W życiu…

Pandemia, kampery, Volkswagen T4. Poradnik kupującego

Typ 7H to idealna propozycja dla licznej rodziny, na wakacyjne wojaże i do ciężkiej pracy. Wśród wielu wersji Volkswagena T4 każdy znajdzie coś dla siebie. Mimo że produkcję modelu wygaszono dwanaście lat temu, na okazyjny zakup nie ma co liczyć... Transporter czwartej generacji był przełomem. W debiutującym w 1990 roku modelu definitywnie zrezygnowano z czterocylindrowych…