Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku? - Trends Magazines

Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku?

W ubiegłym roku wyrejestrowano z powodu kradzieży 6910 samochodów osobowych. To mniej niż rok wcześniej (o 68%). Najczęściej kradzionymi markami w 2020 roku były: Toyota (787 szt.), Audi (778) i BMW (628).

Na jakie model polują złodzieje?

Jeżeli chodzi o konkretne model, to największym „powodzeniem” u złodziei cieszyło się Audi A4 (214 szt.), BMMW serii 5 (175) i Audi A6 (159). Choć zgodnie z danymi CEPiK najczęściej kradzioną marka była Toyota, to jej modele znalazły się poza „podium”, na miejscach 4-6: Auris (148), Yaris (142), RAV 4 (140).

Grafika Top 10 modeli skradzionych w 2020 r.

Gdzie najczęściej kradną?

Liderem pod względem kradzieży w Polsce było województwo mazowieckie – 2699. NA drugim miejscu znalazło się woj. wielkopolskie (756), a na trzecim dolnośląskie (689). Najmniej kradzieży zanotowano w woj. opolskim (55), podlaskim (64) i świętokrzyskim (67).

 

Największe powodzenie wśród złodziei miały auta z roczników: 2017 (1042), 2018 (917), 1016 (857(, 2019 (686) i 2015 (588).

Jak zabezpieczamy auta?

Zgodnie z danymi z porównywarki rankomat.pl najczęściej stosowanym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest immobilizer (69,3%) oraz autoalarm (44,9%). Bardzo rzadko korzystamy z blokady skrzyni biegów (6,7%) oraz monitoringu GPS (3,6%).

 

Najczęściej stosowanie zabezpieczenia przed kradzieżą w samochodach

Podobne

VW Bora 2.0 od tyłu

Inteligentny tuning VW Bora

Wiele osób modyfikujących samochód, nawet według najlepszych wzorców, staje przed trudnym zadaniem: jak zachować równowagę między walorami użytkowymi auta a wprowadzanymi zaawansowanymi usprawnieniami. W takiej sytuacji znalazł się Kamil, który swoim Volkswagenem Bora dojeżdża codziennie do pracy, a w wolnych chwilach jeździ także na wycieczki i zloty miłośników koncernu VAG. Chcąc pogodzić te dwie skrajności,…

Tuning-BMW-E30-Touring-widok od tylu

„Czekoladowy” tuning BMW E30 Touring

Na zlotach fanów marki BMW można spotkać różne E30. Mimo starań ich właścicieli są do siebie podobne. Głównie z powodu najczęściej stosowanego w sedanach stylu „nisko i szeroko”. Bartek, choć od zawsze marzył o BMW E30, nie chciał naśladować innych i kupił auto w wersji touring. Zanim jednak został posiadaczem prezentowanego auta, jeździł Fiatem 126p zakupionym z pieniędzy zebranych z osiemnastkowej imprezy. Przy nim…