Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX - Trends Magazines

Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX

GTX

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.

„Litery GT od dawna oznaczają przyjemność z jazdy” – mówi Klaus Zellmer, członek zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży marki Volkswagen. „Teraz litera X buduje pomost do mobilności przyszłości. Zrównoważony rozwój i sportowy charakter nie wykluczają się wzajemnie, ale się uzupełniają”.
Volkswagen ID.4 dynamika

ID.4 GTX

Modele GTX będą szczególnie imponujące, jeśli chodzi o wydajność i wygląd. Dodatkowy silnik elektryczny, umieszczony z przodu i napędzający koła przedniej osi, zapewni napęd na cztery koła modelom z rodziny ID., które skonstruowano z myślą o maksymalnej wydajności. Dodatkowy silnik włącza się automatycznie w ciągu kilku milisekund, gdy wymagane są znakomite osiągi lub najlepsza trakcja. W nowym trybie jazdy „Traction” napęd na cztery koła jest nawet aktywowany na stałe. Sportowe detale i specjalnie dla modeli GTX zaprojektowane oświetlenie podkreślą ich osiągi.

ACCELERATE

Nowa seria GTX modeli z rodziny ID. wzmacnia ofensywę w ramach strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży w Europie ma wzrosnąć do 70 procent. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność węglową; w ciągu najbliższych czterech lat w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację zostanie zainwestowanych około 16 miliardów euro.

Podobne

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-widok z przodu

30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy

Volkswagen Caddy pierwszej generacji był typowym samochodem użytkowym. Po wielu latach od zakończenia produkcji nie stal się jednak zbyt popularnym obiektem tuningu. Dobrze zachowane lub przerobione z gustem egzemplarze to prawdziwa rzadkość na naszych drogach. To właśnie ta niewielka popularność sprawiła, że w garażu Patryka stanął ponadtrzydziestoletni pick-up z Wolfsburga. Pierwszy Caddy zjechał z taśmy produkcyjnej w 1979 roku. Był…

Garbate Wynalazki: Hummbug/Wombat

Volkswagen Typ 1 to nie tylko protoplasta całej rodziny samochodów od dostawczego T2, przez Karmanna Ghia do Porsche 356. Na bazie popularnego Garbusa powstały liczne auta małych  niezależnych producentów. Pokażemy je w cyklu „Garbate Wynalazki” zaczynając od HummBuga zwanego też Wombatem, czyli osadzonej na podwoziu VW … repliki Hummera. (więcej…)