SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI, to ciekawa propozycja - Trends Magazines

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI, to ciekawa propozycja

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi widok z przodu

SsangYong, to koreańska marka, którą znamy z wcześniejszych modeli Musso, Rexton czy Korando. Tym razem chce podbić polski rynek małym SUV-em lub – jak kto woli – crossoverem  o wdzięcznej nazwie Tivoli.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi widok z tyłu

Kilka lat po pierwszym spotkaniu z marką, która m.in. na zlecenie armii amerykańskiej produkowała Jeepy, a przejęta w 2010 roku przez indyjską firmę Mahindra & Mahindra, mogłem zasiąść za kierownicą modelu Tivoli. To zupełnie nowa twarz tej marki, do tej pory kojarzącej się z niezbyt urodziwymi nadwoziami.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi wisok z boku

Ciekawe nadwozie

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi spojler tylny

Tym razem stanął przede mną całkiem zgrabny crossover z linią przypominającą – szczególnie z przodu – Land Rovera i mocno zarysowanymi, jak na „terenówkę” przystało błotnikami. LED-owe światła z przodu, zgrabny tylny spojler i emblematy TGdi w połączeniu z kolorem Orange Pop metalik wywoływały zaciekawienie innych użytkowników dróg.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi reflektor przedni

Zgrabne i funkcjonalne wnętrze

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi kokpit

W środku miłe zaskoczenie. Wnętrze jest po prostu bardzo zgrabne i funkcjonalne. Wszystkie przyciski są intuicyjnie rozmieszczone i nie trzeba ich gorączkowo szukać. Jeśli chodzi o zastosowane materiały, to podłokietniki nie uwierają, górna część deski rozdzielczej nie odbija się w szybie, a wykończeniowe dekory „black piano” i szczotkowane aluminium ładnie komponują się z całością. Sterowanie funkcjami z poziomu kierownicy znacząco ułatwia jazdę.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi ekran panelu środkowego

Na początku zaskoczył mnie brak nawigacji, ale po chwili zdałem sobie sprawę, że można skorzystać z tej dostępnej w telefonie za pośrednictwem choćby CarPlay. Nie zdziwię się, gdy ten kosztowny element wyposażenia większości aut zniknie z cenników innych marek. Komfort jazdy jest bardzo dobry: nie ma problemów z wsiadaniem i wysiadaniem, fotele są bardzo wygodne, a widoczność z pozycji kierowcy bez zarzutu.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi tylna kanapa

Dostęp do bagażnika, jego pojemność – szczególnie po położeniu oparć dzielonej tylnej kanapy – jest zupełnie wystarczająca dla tej klasy auta.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi bagażnik

Napęd

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi silnik

Samochód napędza 1,5-litrowy silnik benzynowy T-Gdi o mocy 163 KM i momencie obrotowym 260 Nm (280 przy manulanej skrzyni) dostępnym w zakresie 1500-4.000 obr/min.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi dźwignia zmiany biegów

Napęd na 2 lub 4 koła (w zależności od wyboru – koszt 7,5 tys. zł) przenoszony jest za pośrednictwem 6-stopniowej, automatycznej skrzyni AISIN, która bez problemów zmienia przełożenia zapewniając wystarczającą elastyczność.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to bez problemu mieścimy się w wyznaczonych przez producenta 7,0 l/100 km.

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi zegary

Ciekawy konkurent

SsangYong Tivoli do ciekawy konkurent dla Opla Mokki, Kia Soul czy Suzuki Vitary. Na jego korzyść przemawiają m.in. bardzo dobrej jakości materiały, dobrze rozplanowane wnętrze i przyzwoite osiągi. Czy wystarczy to, by podbić rynek i serca klientów jak niegdyś Hyundai czy Kia? Zobaczymy. Na pewno warto ubrać Tivoli pod uwagę.

Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi logo marki i napis Tivoli

SsangYong Tivoli 1.5 T-Gdi

NADWOZIE

długość/szerokość/wysokość (mm)          4225/1810/1613-1621

rozstaw osi (mm)                                      2600

prześwit                                                    167

masa własna (kg)                                      1445-1572

pojemność bagażnika (l)                           393

 

SILNIK/NAPĘD

oznaczenie modelowe                              1.5 T-Gdi

typ                                                             benzynowy, 4-cylindrowy

poj. skokowa (ccm)                                  1497

maks. moc (KM)                                       163

maks. mom. obr. (Nm/przy obr./min)       260 (1500-4000)

skrzynia biegów                                        6-biegowa, automatyczna AISIN

pojemność baku (l)                                   50

OSIĄGI/ZUŻYCIE PALIWA

V-maks. (km/h)                                         175

spalanie (l/100 km) śr. katalogowe/test)   7,0/7,0

CENA

Bez wyposażenia dodatkowego                86.200 zł

Gwarancja                                                 5 lat

 

Podobne

BMW_i3s

Pojechaliśmy BMW i3s nad morze, czyli e-teoria a e-praktyka- E-TRENDS

Jazda samochodem elektrycznym jest tania, a blisko 300 km zasięgu oznacza, że w trasie nie trzeba wypatrywać ładowarek. Ile w tym prawdy, postanowiliśmy sprawdzić, zabierając BMW i3s nad polskie morze. Na temat i3 pisaliśmy już wielokrotnie. BMW stwarza jednak okazje do przypominania o aucie. Najpierw wzięliśmy pod lupę czysto elektryczną wersję (60 Ah), później i3 z opcjonalnym benzynowym generatorem prądu (Range Extender), a w ubiegłym…

BMW M3 2020

xDrive w nowym BMW M3! Zobaczcie klip z testów

BMW opublikowało wideo, w którym główną rolę gra BMW M3 G80 2020. Najnowsza odsłona kultowego samochodu - podobnie jak poprzednik - jest 4-drzwiowym sedanem. Zupełnie nowy będzie układ napędowy przekazujący moc na obie osie.  Już blisko Christian Flessa (Head of driving dynamics systems BMW M) przedstawia najnowsze działo działu M- BMW M3. Przekonuje, że nowe M3…