Projekt E30 z silnikiem M3. Ile to jest warte? - Trends Magazines

Projekt E30 z silnikiem M3. Ile to jest warte?

1991_bmw_325i_touring

To E30 świetnie oddaje znaczenie określenia „projekt”. Widać, ze auto sporo przeszło. Pod maskę trafił silnik z M3 wraz ze skrzynią biegów. Większa moc wymusiła wiele innych modyfikacji. To takie prawdziwe E30 Touring, które ktoś robił pod siebie. Ile coś takiego jest warte na drugim końcu świata? 

1991_bmw_325i_touring

Aukcja

To E30 jest obecnie przedmiotem aukcji na amerykańskim portalu bringatrailer.com. Jego cena wynosi obecnie 13,500 dolarów amerykańskich. To około 55 tys. zł. Do końca aukcji pozostały jeszcze dwa dni. Ile Waszym zdaniem powinno kosztować takie BMW? Czy lokalnie w Polsce lub Niemczech byłoby warte więcej? 

1991_bmw_325i_touring

E30 Touring

To BMW 325i Touring z 1991 pochodzi z Niemiec i ma przebieg 170 tys. mil. W 2006 auto zostało sprowadzone do Kanady. Pod maskę trafił 3,2-litrowy silnik S52 i pięciobiegowa manualna skrzynia biegów z BMW M3 1999. Samochód został odmalowany w kolorze Diamond Black Metallic, a kabina została wyposażona w tapicerkę i panele drzwiowe we wzór M-Technic. Dodatkowe prace wykonane w ciągu ostatnich sześciu lat obejmowały montaż mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wydajniejszego układu wydechowego, felg, zawieszenia BC Racing, a także przebudowy hamulców, przebudowy układu klimatyzacji na czynnik chłodniczy R134a, a także wymiany zbiornika paliwa wraz z pompą. 1991_bmw_325i_touring

M Power

3,2-litrowy silnik S52B32 pochodził z amerykańskiego kabrioletu M3 z 1999 roku, który podobno miał 58 tys. km przebiegu, gdy usunięto z niego zespół napędowy.  Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów pobranej z tego samego samochodu dawcy E36. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ma przełożenie 3,25: 1. 


Zobacz więcej

VW

Podobne

Nowoczesne i trwałe silniki? Tak, to możliwe

Nowoczesne jednostki uchodzą za raczej awaryjne, a to ze względu na skomplikowaną konstrukcję i sporą ilość elektroniki. Ale dziś wciąż istnieją nowoczesne i trwałe silniki, które możemy określić jako trwałe. Oto one. Wyśrubowane normy spalin, skomplikowane konstrukcje, a co za tym idzie drogie naprawy sprawiły, że dzisiejsze silniki nijak mają się pod względem awaryjności do…

„E32 z jedynym słusznym sercem V8” – czyli konkursowe odpowiedzi

W drugiej połowie stycznia zorganizowaliśmy konkurs dla czytelników i fanów naszego czasopisma i Fan Page'a BMW Trends. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i bardzo konkretne oraz interesujące odpowiedzi. Wybór tych najciekawszych nie należał do najprostszych zadań. Trzeba było poświęcić mnóstwo czasu i uwagi - a pytanie brzmiało: "Który ze wszystkich modeli BMW uważasz za najciekawszy…