Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży - Trends Magazines

Koniec Golfa? VW ma nowego lidera i rekord sprzedaży

Wiosną 2020 roku Volkswagen Tiguan przekroczył barierę produkcyjną wynoszącą 6.000.000 sztuk. Auto jest teraz najlepiej sprzedającym się samochodem marki i grupy Volkswagen.  

VW Tiguan I

W liczbach

Tylko w 2019 r. wyprodukowano 910 926 sztuk SUV-a. Tiguana można kupić w 80% wszystkich krajów na ziemi. Volkswagen produkuje ten model w czterech strefach czasowych na trzech kontynentach. W 2019 średnio Tiguan zjeżdżał z linii produkcyjnej co 35 sekund.

Historia

Światowa premiera pierwszej generacji odbyła się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie w 2007 roku. Od tego czasu samochód cieszył się stałym wzrostem popytu. W 2008 roku Volkswagen wyprodukował ponad 150.000 sztuk Tiguana, które były dostępne z napędem na wszystkie koła lub z napędem na przednie koła.  W 2011 roczny wolumen produkcji po raz pierwszy przekroczył barierę 500.000 sztuk.

VW Tiguan I

Dłuższy Tiguan

Druga generacja Tiguan pojawiła się na rynku w kwietniu 2016 r. SUV został teraz skonstruowany przy użyciu płyty podłogowej Modular Transverse Toolkit (MQB) . Oferta została wzbogacona w 2017 r. wraz z debiutem drugiego modelu Tiguan – wersji Allspace z rozstawem osi przedłużonym o 110 mm. Auto ma 7 siedzeń. Nowa wersja karoserii pojazdu okazała się strzałem w dziesiątkę – 55% wszystkich modeli Tiguan opuszczających linię produkcyjną ma teraz duży rozstaw osi. 

Podobne

Technika: sprzęgło – Jedno- czy dwumasowe?

Wśród modyfikacji aut wyróżnić można takie, które przynoszą same korzyści. Należą do nich przemyślany tuning elektroniczny, zmiana kolektorów, wymiana silnika na wydajniejszy, instalacja amortyzatorów o regulowanym stopniu tłumienia czy dodanie stabilizatora tylnej osi w aucie, które fabrycznie nie zostało w niego wyposażone. Istnieje jednak grupa praktyk tuningowych postrzeganych jako kontrowersyjne. Nie chodzi tu o barwny tuning…

Tuning VW Polo 87C – zrób to sam

Kiedy nie możesz czegoś kupić, zrób to sam – uważa Bartek, właściciel prezentowanego Polo 87C. W dzieciństwie marzył o rowerze, którego nie dało się w Polsce zdobyć, dlatego samodzielnie przerobił ramę swojego BMX-a. Podobnie jest z jego samochodami.  Jak to często bywa, wspomniane Polo miało być tylko autem do jazdy na co dzień. Bartek kupił…