BMW 1961 700 RS- HISTORIA - Trends Magazines

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku.

Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa BMW ds. silników / sportów motorowych, do przekształcenia 700 Sport w prawdziwy samochód wyścigowy. Przydzielił Ludwiga Apfelbecka do ulepszenia silnika M107S o mocy 60 KM. Apfelbeck zmodyfikował silnik i zwiększył kompresję z 9: 1 do 9,8: 1. Wynik? 70 KM przy 8000 obr / min z pojemności 697 cm3. Pierwsze 700 RS – Rennsport lub Race Sport – znane jako podwozie nr 1, miało własną ramę przestrzenną z rur stalowych z podwójnymi wahaczami i amortyzatorami, a także aluminiowe nadwozie.

W 1962 r. 700 RS podwozie nr 1 otrzymało nowy 78-konny silnik M106 z podwójnymi wentylatorami chłodzącymi. Niestety wyniki “jedynki” z 1962 r. są niezweryfikowane. Prawdopodobnie ścigała się na torze Nürburgring, a także w wyścigach górskich.

700 RS było własnością BMW do 1964 roku, kiedy to zostało sprzedane Williemu Martini. Później numer 1 został sprzedany Wolfgangowi Franzowi z Minden w Niemczech. Franz umieścił go w magazynie aż do stycznia 2000 r. Następnie auto pojawiło się na Hilton Head Concours w 2012 roku, po czym trafiło do Kalifornii. 

Podobne

Tuning VW Scirocco 2.0 TSI – jak z głową zrobić modyfikacje

Pokażemy dziś projekt, który udowodni, że można uzyskać bardzo ciekawe efekty przy względnie niewielkim nakładzie finansowym oraz stosunkowo niedużej liczbie modyfikacji. Auto wciąż jest bardzo zbliżone do seryjnego, a wygląda, brzmi i jeździ bardziej agresywnie. O czym należy pamiętać, gdy szykujemy się do modyfikowania auta? Oto tuning VW Scirocco 2.0 TSI. Przy zakupie wybierz mądrze…

EMW – wschodnioniemieckie BMW z NRD

Po zakończeniu II wojny światowej Niemcy zostały podzielone na strefy okupacyjne. Nowy stan rzeczy odcisnął piętno na wszelkich aspektach społeczno-gospodarczych. Oczywiście miał również wpływ na motoryzację… Korzenie EMW z Eisenach sięgają drugiej połowy lat 30. XX wieku. Wówczas, a dokładniej w 1936 roku, światło dzienne ujrzała 4-drzwiowa limuzyna oznaczona symbolem 326. Na bazie jej skróconej…