Audi e-tron Sportback quattro- PREZENTACJA - Trends Magazines

Audi e-tron Sportback quattro- PREZENTACJA

Audi e-tron Sportback ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Dach płasko rozpościera się nad karoserią, ostro opadając ku tyłowi — w stylu typowym dla coupé. Audi e-tron Sportback w połączeniu z pakietem wyposażenia zewnętrznego S line i wirtualnymi lusterkami bocznymi posiada doskonałą wartość współczynnika oporu powietrza cw: zaledwie 0,25 – czyli jeszcze lepszą niż siostrzany model Audi e-tron. Według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP, SUV coupé na jednym ładowaniu akumulatora może pokonać do 448 km. Kolejnym czynnikiem zwiększającym wydajność są opcjonalne, wirtualne lusterka boczne. W ich oprawach w formie skrzydeł osadzone są kamery. Przekazywane przez nie obrazy są wyświetlane na wyświetlaczach OLED umiejscowionych między deską rozdzielczą a drzwiami.

Sportback 55 quattro

W Audi e-tron Sportback 55 quattro przy każdej z osi znajduje się silnik indukcyjny, który jest zasilany prądem trójfazowym przez własny układ energoelektroniczny. Łącznie oba silniki elektryczne mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. Taki napęd sprawia, że SUV coupé rusza z miejsca i jedzie prawie bezgłośnie, nie emitując lokalnie zanieczyszczeń do atmosfery. Audi e-tron Sportback 55 quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Środek ciężkości znajduje się zdecydowanie niżej niż w konwencjonalnym SUV-ie. Rozkład obciążeń między osiami w stosunku prawie 50:50. System akumulatorów w Audi e-tron Sportback 55 quattro magazynuje brutto 95 kWh energii (86,5 kWh netto) i pracuje pod napięciem znamionowym 396 V. Podczas hamowania ze 100 km/h, Audi e-tron Sportback może rekuperować z siłą max. 300 Nm i mocą 220 kW – podobnie jak w przypadku modelu siostrzanego stanowi to ponad 70 procent mocy napędowej. Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro można ładować na stacjach szybkiego ładowania, prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany w 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie. 

Sportback 50 quattro

Już przy premierze nowego SUV-a coupé z czysto elektrycznym napędem, Audi oferuje go również w drugiej odmianie silnikowej. Model e-tron Sportback 50 quattro generuje moc 230 kW i moment obrotowy 540 Nm. Akumulator nie posiada dolnej „podłogi“, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw pryzmatycznych. System ten, który waży ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro, magazynuje brutto 71 kWh energii (64,7 kWh netto). Dzięki temu SUV coupé według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP na pełnym ładowaniu może pokonać do 347 km. Audi e-tron Sportback 50 quattro przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h. 

„edition one” 

Audi e-tron Sportback powstaje w neutralnej pod względem emisji CO2 fabryce w Brukseli i zadebiutuje na europejskim rynku wiosną 2020 r. Dla uświetnienia debiutu, Audi zaoferuje limitowaną wersję „edition one” w niebieskim kolorze Plazma. Bazuje on na zewnętrznej linii wyposażeniowej S line i dodatkowo obejmuje wirtualne lusterka boczne, elementy dodatkowe karoserii w kolorze aluminium, ekskluzywne 21-calowe felgi, pomarańczowe zaciski hamulców i panoramiczny szklany dach. Znajdujący się w drzwiach podświetlony napis „edition one” jest wyświetlany na podłożu. Ponadto w wyposażeniu znajdziemy system audio Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D, Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim i reflektory diodowe Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu i z tyłu oraz dynamiczne animacje świetlne. Audi e-tron Sportback wejdzie na rynek europejski wiosną 2020 r.

Podobne

BMW E36 M3 USA DINAN S3

DINAN S3 nr 008 na sprzedaż. Jedyne E36 M3 z USA, które ma odpowiednią moc

E36 M3 USA uważane jest za prawdopodobnie najgorszy samochód ze stajni M-Power. Wszystko za sprawą 240-konnego silnika S52, który był dużo słabszy od europejskiej wersji napędzanej motorem S50. S52 i tuning w USA S52 jako silnik miało zbyt wiele cech wspólnych ze "zwykłym" motorem M52. Rezultat? Mimo pojemności 3.0 auto dysponowało mocą jedynie 240 KM,…

600 KM w BMW X3. Najnowsze X3M od AC Schnitzer – TUNING

Dziś nie trzeba już kupować supersamochodu, żeby mieć 600-konne auto. Nie trzeba nawet decydować się na supersedana M5, albo potężne M8. Dziś wystarczy SUV klasy średniej, jakim jest BMW X3. Oczywiście mówimy o najmocniejszej wersji M dodatkowo przygotowanej przez AC Schnitzer, ale to wciąż SUV z 5 miejscami, dużym bagażnikiem i prześwitem pozwalającym spokojnie atakować…