Nowy wymiar komunikacji z pojazdem- cyfrowy kokpit nowego Golfa - Trends Magazines

Nowy wymiar komunikacji z pojazdem- cyfrowy kokpit nowego Golfa

Nowy Golf wkrótce pojawi się na rynku z rewolucyjnym kokpitem, który jest całkowicie zdigitalizowany i podłączony online. Cyfrowy kokpit, który jest standardem, obejmuje zestaw wskaźników, system audio-nawigacyjny i wielofunkcyjną kierownicę. Razem tworzą one pierwszy poziom komunikacji, na którym praktycznie wszystkie wyświetlacze i elementy sterujące są digital. Suwaki dotykowe umożliwiają dostęp do regulacji temperatury i głośności, a „wyspa” dotykowa pod systemem audio-nawigacyjnym zapewnia również bezpośredni dostęp do dodatkowych funkcji klimatyzacji, systemów wspomagających oraz – w zależności od wyposażenia – trybów jazdy i asystentów parkowania. Na drugiej „wyspie” dotykowej po lewo od kierownicy również funkcje światła zostały zmienione i połączone: światło, wraz z ogrzewaniem przedniej i tylnej szyby, jest teraz obsługiwane za pomocą panelu cyfrowego umieszczonego wyżej na desce rozdzielczej.

Digitalizacja jest również widoczna w konsoli środkowej z włączeniem gałki zmiany biegów. Nowy system ” by wire” kontorluje automat DSG za pomocą połączenia cyfrowego. Motyw digitalizacji pojawia się też na konsoli dachowej, której operacje również są cyfrowe. Przykład uchylnego i przesuwanego panoramicznego okna dachowego (opcjonalnie): wystarczy przesunąć palcem w tył lub do przodu nad suwakiem, aby otworzyć i zamknąć przezroczysty dach.

Intuicyjna obsługa w Golfie może być również wspierana przez nową kontrolę głosową na żądanie. System aktywuje się po prostu przez powiedzenie „Hello Volkswagen” lub naciśnięcie przycisku głosowego na kierownicy. Golf reaguje na intuicyjne polecenia głosowe, takie jak „Zabierz mnie do domu” (nawigacja) lub „Jestem zimno” (automatyczny klimatyzator). Nowe cyfrowe mikrofony oznaczają, że rozpoznawanie głosu i jakość głosu (w przypadku połączeń telefonicznych) są nie tylko skuteczne, ale mogą także zlokalizować osobę, która mówi (kierowca lub pasażer z przodu) i odpowiednio zareagować, na przykład poprzez określenie, która strefa wewnętrzna temperatura wymaga dostosowania.

Cyfryzacja daje każdemu kierowcy możliwość dostosowania Golfa do własnych upodobań. Ustawienia można zapisać w pojeździe i w chmurze, dzięki czemu są one nadal dostępne nawet po zmianie kierowcy lub pojazdu. Ustawienia te obejmują (w zależności od wyposażenia) wyświetlacze Digital Cockpit i Innovision Cockpit, pozycję siedzenia, ustawienia lusterek zewnętrznych i układu klimatyzacji, praktycznie bezstopniową kontrolę oświetlenia ambientowego (do 30 kolorów) oraz Coming Home i Funkcje opuszczania domu.

Łączność za pośrednictwem chmury jest obsługiwana przez jednostkę łączności online (OCU) ze zintegrowanym eSIM, z którą wszystkie systemy infotainment w Golfie są standardowo połączone.

Podobne

„Drift Lambo”, czyli nowy Huracán EVO RWD- PREZENTACJA

Hardware Lamborghini przedstawia Huracána EVO RWD. Maszyna ma 610 KM (449 kW) mocy przy 8000 obr / min i 560 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr / min, ale więcej koni mechanicznych trafia na koła, ponieważ napęd na przednią oś stawia mniejsze opory. Lamborghini waży zaledwie 1389 kg, co daje stosunek masy do mocy 2,28 kg…

Tuning VW Golf Mk1 cabrio 2.0 16V auto w czasie jazdy

Z miłości do detali – niepowtarzalny VW Golf Mk1 cabrio 2.0 16V

Widząc tego Golfa na żywo docenimy nie tylko jego konstruktora - Giorgetto Giugiaro, ale też Fryderyka, który z niezwykłą pieczołowitością zadbał o każdy detal tego kultowego już kabrioletu. Podobnie było w chwili zaprezentowania gotowych projektów auta szefom koncernu Volkswagena w połowie lat 70.   32-letni wówczas Giorgetto Giugiaro otrzymał zadanie – stworzyć samochód, którego rozstaw…