Milion elektrycznych BMW i najnowsza hybryda X5- BIZNES - Trends Magazines

Milion elektrycznych BMW i najnowsza hybryda X5- BIZNES

Koncern BMW planuje wprowadzić na światowy rynek milion samochodów zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd) do końca 2021 roku. Obecnie sprzedaż w tym segmencie rynku stale rośnie. Raporty firmy pokazują, że w Październiku 2019 koncern odnotował 8.6% wzrost i sprzedał 14.182 zelektryfikowanych pojazdów. Grupa BMW planuje wprowadzić do oferty 25 zelektryfikowanych modeli do końca 2023 r., z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna. Jedną z ciekawszych propozycji jest obecnie BMW X5 xDrive45e.

Układ napędowy tego X5 składa się z 3-litrowego 6-cylindrowego rzędowego silnika o pojemności 3,0 i mocy 210 kW / 286 KM z obecnej rodziny napędów BMW EfficientDynamics i czwartej generacji technologii BMW eDrive. Silnik elektryczny o mocy 83 kW / 113 KM, akumulator litowo-jonowy o zwiększonej zawartości energii do 24,0 kWh oraz udoskonalona elektronika do inteligentnego zarządzania energią zapewniają wyjątkową wydajność hybrydowego systemu BMW X5 xDrive45e. Obydwie jednostki napędowe razem wytwarzają moc 290 kW / 394 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Silnik spalinowy i silnik elektryczny dostarczają moc do 8-stopniowej skrzyni Steptronic najnowszej generacji oraz inteligentnego układu napędowego na wszystkie koła BMW xDrive.

  

Podobne

VW VEMP widok z tyłu

VW jakiego nie znacie – brazyliski VEMP

Przedstawicielstwo Volkswagena w Ameryce Południowej stworzyło wiele ciekawych samochodów. Jednym z najmniej znanych jest VEMP. Nawet przyswojenie ogromnej ilości informacji na temat danej firmy nie gwarantuje, że nie zostaniemy zaskoczeni zdjęciem czy notką na temat prototypowego auta, które zdeponowano w muzealnej piwnicy. Jednym z najmniej znanych Volkswagenów jest VEMP. W Internecie danych na jego temat jest mało, a do tego większość…

Automotive suspension test and brake test rolls in a auto repair service.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Oszczędzanie jest bardzo dobrą cechą, pod warunkiem, że robimy to z głową. W przypadku napraw samochodów ma to kluczowe znaczenie, bo my, Polacy lubimy oszczędzać tam, gdzie nie trzeba. Zobacz, na których częściach nie warto oszczędzać, żeby potem nie żałować. Przeważnie, gdy mechanik doradza nam, aby wymienić coś kompleksowo lub nie najtaniej, podejrzewamy go o…