Nie taki kierowca BMW straszny, jak go malują - Trends Magazines

Nie taki kierowca BMW straszny, jak go malują

BMW_740d_F01

Okazuje się, że według danych rankomat.pl kierowca BMW nie jest tak straszny, jak go malują. Jedynie 16,8% ze wszystkich właścicieli BMW deklaruje spowodowanie szkody w całej historii posiadania OC. To najniższy wynik wśród kierowców najpopularniejszych marek. Mimo tego, to właśnie oni płacą najdroższe polisy (średnio 887 zł).

– Względem kierowców BMW powszechnie funkcjonuje negatywny stereotyp. W ocenie ubezpieczycieli również ryzyko spowodowania przez nich kolizji jest wysokie. W III kwartale 2019 r. to dla tej marki średnia cena OC była najwyższa. Mimo to, jak wynika z danych rankomat.pl, właściciele BMW deklarują mniej szkód na drogach niż kierowcy innych samochodów – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży w rankomat.pl.

Według danych z raportu Rankomat w III kwartale b.r. najczęściej do szkód w całej historii OC przyznawali się kierowcy Nissana (21,7%), Toyoty (21,5%) i Mazdy (21,4%). Z drugiej strony najrzadziej deklarowali to właściciele BMW (16.8%). Na kolejnych miejscach byli posiadacze Audi (17,3%) oraz Fiata (17,4%). Mimo tego, to właścicielom BMW ubezpieczyciele proponują najdroższe polisy (średnio 887 zł).

Kto ma najtaniej?

Biorąc pod uwagę 11 najpopularniejszych w Polsce marek samochodów, najmniej za obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne płacili właściciele Renault (614 zł). Kilka złotych więcej zapłacili kierowcy Skody (619 zł) oraz Toyoty (624 zł). W III kwartale br. najwięcej za polisę płacili właściciele BMW (887 zł). Ponad 100 zł różnicy dzieli ich od drugiego miejsca wśród najdroższych i ponad 200 zł od trzeciego. Kierowcy Audi płacili średnio 760 zł, a Volkswagena 672 zł.

A co Ty o tym sądzisz? Słusznie stawki ubezpieczeniowe dla właścicieli BMW są wyższe?

Źródło: rankomat.pl

 

Podobne

BMW_E84_X1_28i_xDrive

Test BMW X1 28i: wstęp do archiwum X

To miał być zwykły test nie do końca zwyczajnego samochodu. Nikt z nas nie przewidywał, że tak się zakończy… W słoneczny czerwcowy dzień w doskonałych humorach stawiliśmy sięw warszawskiej siedzibie BMW po odbiór testowego X1 xDrive 28i. Dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy generujący 245 KM był obietnicą mocnych wrażeń. Nie zakładaliśmy, że będą aż tak mocne... Cofnijmy…

DPC, wiskoza i szpera w BMW. Sekrety mechanizmów różnicowych

Dobre wyważenie, przyczepne opony i optymalnie skalibrowane zawieszenie nie wystarczą, by samochód stał się pożeraczem zakrętów. Konieczne jest też opanowanie sił napędowych. Dotyczy to zarówno modeli z napędem na pojedynczą oś, jak i na cztery koła. Każdy samochód ma przynajmniej jeden mechanizm różnicowy. Jest niezbędny do skompensowania różnic w prędkościach obrotowych kół, które powstają podczas…