Niesamowita przemiana VW Golfa Mk1 cabrio - Trends Magazines

Niesamowita przemiana VW Golfa Mk1 cabrio

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Na początku  ten Golf Mk1 w niczym nie przypominał auta, którym się stał. Był bardzo zniszczony i aż trudno uwierzyć, że w tak krótkim czasie udało się przywrócić mu dawny blask. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że nigdy tak dobrze nie wyglądał.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

 

 

Golf Mk1 cabrio z silnikiem 1,6 litra został wyprodukowany w 1992 roku. Na początku 2012 roku zmienił właściciela, który postawił sobie za cel pełne odrestaurowanie tego pięknego i rzadkiego modelu.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

W pierwszej kolejności samochód rozebrano na części pierwsze. Komora silnika została wyczyszczona i polakierowana. Przy okazji akumulator przeniesiono do bagażnika. Całe nadwozie po fazie usuwania rdzy i odnowy pokryto nowym lśniącym czarnym lakierem z dodatkiem czerwonej perły, dzięki której przybiera on odcień niepowtarzalnego delikatnego brązu.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Tak przygotowana otwarta bryła cabrio mogła zacząć przyjmować różnego rodzaju dodatki. Zakupiono listwy boczne z modelu Mk1 cabrio z roku 1977 (guma-chrom-guma 3D). Grill ze znaczkiem Diesla pochodzi z Mk1 rocznik 1997. To może sugerować, co zamontowano pod maską, ale rzeczywistość jest inna.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Lampy przednie są przydymione i mają charkaterystyczny krzyż pośrodku. Z tyłu zainstalowano czerwono-białe klary. To właściwie wszystko, jeśli chodzi o stronę stylistyczną. Tylko kilka pozycji, ale efekt jest tak mocny, że z auta nie można spuścić oka.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Oczywiście wpływ na to mają również felgi. Zdecydowano się na 3-częściowe obręcze Schmidt TH Line w rozmiarze 14 cali. Pasują idealnie. Ale jest jeszcze jedna rzecz, o której nie można zapomnieć – dach. To kabriolet, więc składany dach jest jego częścią i to ważną. Po zakupie nie wyglądał zbyt dobrze, a nie można przecież ciągle jeździć ze złożonym. Trzeba było oddać go do renowacji, by nie psuł wizerunku Golfa. Nowe poszycie, nowy dach i od razu lepiej. Do kompletu pokrowiec.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

 

Wracając do silnika, znaczek na grillu może zmylić, bo pod maską pracuje jednostka benzynowa ‒ 2.0 16V ABF o fabrycznej mocy 150 KM. To pokaźny zastrzyk koni mechanicznych jak na takie auto. Spory potencjał do wykorzystania, do tego popracowano, by był jeszcze większy. Kolektor ssący pochodzi z silnika KR, listwa wtryskowa (samoróbka) została uzbrojona we wtryski z G60. Pompa paliwa zewnętrzna i do tego regulator ciśnienia paliwa na listwie. Kolektor wydechowy wyspawano z nierdzewki i owinięto taśmą termoizolacyjną. Silnik spięty jest ze 5-biegową skrzynią z Golfa Mk3. Komora silnika jest równie zadbana, jak nadwozie. Aż miło popatrzeć.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Modyfikacje mechaniczne dotyczą także także hamulców i zawieszenia. Zarówno w jednym, jak i w drugim punkcie przeprowadzone zmiany są na plus. Tarcze na osi przedniej zaadaptowano z Golfa Mk3. Wentylowane tarcze wraz z fabrycznymi bębnami zainstalowanymi z tyłu świetnie sobie radzą z wytracaniem prędkości. Zawieszenie to gwintowany zestaw MTS Technik. Możliwość regulacji wysokości pozwala dowolnie posadzić Golfa, z czego, jak widać, korzysta właściciel. Niewielki prześwit pod autem to jest to, co lubimy, ale wszystko w granicach rozsądku, by można było jeszcze w miarę bezpiecznie podróżować.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Kolej na wnętrze. Nietrudno się domyśleć, że i w tym przypadku nie szczędzono środków i starań, by efekt był jak najlepszy. Widać, że właściciel dopiął wszystko na ostatni guzik. To Sportline Recaro w bardzo dobrym stanie. Kierownica Raid HP o średnicy 28 cm z polerowanym środkiem, a na dokładkę wszystkie dodatki, czyli regulacja lusterek, zapalniczka, przyciski drzwi czy korby szyb (tył), z charakterystycznym znaczkiem Wolfsburg Edition. Jest też system audio. Jednostka sterująca JVC KD-AVX 55 umieszczona została na konsoli środkowej. Z przodu dwudrożne głośniki Hertz, a w niewielkim bagażniku subwoofer Alpine ABG 800W oraz wzmacniacz Alpine MRX-M 100.

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Czy trzeba coś dodawać? Moim zdaniem, nie. Już same zdjęcia mówią wszystko o tym aucie. Golf prezentuje się imponująco. Właścicielowi można pogratulować takiego auta i tego, że modyfikacje przeprowadził w tak krótkim czasie.

Robert Miłek

Fot. autor

 

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

VW Golf Mk1 cabrio

SILNIK: swap na 2.0 ABF, kolektor ssący z KR, listwa wtryskowa (samoróbka) wtryski z G60, zewnętrzna pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, kolektor wydechowy z nierdzewki owinięty taśmą termoizolacyjną, tłumik przelotowy otwarty 5,2 cm, skrzynia 5-biegowa z Golfa Mk3

NADWOZIE: listwy boczne i grill z Golfa Mk1 cabrio z 1977 roku, lampy przednie dymione, lampy z tyłu ‒ klary, nowy składany dach z czarną podsufitką

WYPOSAŻENIE: wspomaganie kierownicy, elektryczny dach, szyby

WNĘTRZE: Sportline Recaro, kierownica Raid HP 28 cm, polerowana, dodatki Wolfsburg Edition ‒ regulacja lusterek, zapalniczka, przyciski drzwi, korby szyb (tył)

AUDIO: radio JVC KD-AVX 55, głośniki z przodu HERTZ 16CM dwudrożne, z tyłu subwoofer ALPINE SBG 800W, wzmacniacz ALPINE MRX-M 100

HAMULCE/ZAWIESZENIE: z przodu tarcza wentylowana z Golfa Gk3, z tyłu bębny (oryginał), zawieszenie gwintowane MTS Technik

KOŁA/OPONY: koła Schmidt TH Line 14 cali 3-częściowe 8,5 cali z przodu, 10 cali z tyłu, opony z przodu ContiSportContact 195/40, z tyłu Toyo T1-S 225/40

(VW TRENDS 6/2012)

Podobne

Projekt Z21, czyli BMW jak Ariel Atom. Dlaczego przepadł?

Samochody marki BMW słyną z wzorowego prowadzenia i radości z każdego pokonanego kilometra dawanej kierowcy. Czy mogłoby być lepiej? Owszem, ale koncernowi zabrakło odwagi... W 1995 roku BMW zszokowało świat motoryzacji prototypem Just 4/2, opisywanym też kodem Z21. Jego oficjalne rozwinięcie nie jest znane, ale w naszej ocenie mogło chodzić o zbitkę słowa Zukunft (przyszłość) i…

BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron

1000 KM w BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron – tego się nie spodziewaliśmy!

W klasycznym wyścigu na prostej do walki stają mocno wzmocnione BMW M4 oraz M5 i Bugatti Chiron Super Sport. Czy stuningowane BMW dadzą radę pokonać Bugatti warte 16 milionów złotych? Śmiało możemy powiedzieć, że Bugatti Chiron to kwintesencja tego, co osiągnęła motoryzacja. Nieziemskie osiągi, perfekcyjne wykonanie i szczyt możliwości inżynieryjnych zawiera się w tym jednym…