Po światowej premierze nowego logo marki na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA marka Volkswagen uruchamia nową globalną stronę internetową. Będzie to centralny punkt kontaktowy dla wszystkich klientów marek Volkswagen Passenger Cars i Volkswagen Commercial Vehicle na całym świecie.
Sercem nowej witryny jest nowo opracowany konfigurator, który można teraz znaleźć bezpośrednio na stronach poszczególnych modeli. W porównaniu z poprzednikami, które wymagały zdefiniowanego, szczegółowego i czasochłonnego procesu, użytkownicy będą zawsze zaczynać od wstępnie skonfigurowanego podstawowego pojazdu, który można modyfikować za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby dotrzeć do własnego spersonalizowanego pojazdu.
Nowa strona Volkswagen będzie intensywnie korzystać z plików cookies. Na przykład, jeśli użytkownik patrzy głównie na modele elektryczne, strona internetowa przedstawi wszystkie dostępne informacje na temat e-mobilności podczas następnej wizyty.
Volkswagen zapewnia, że strona została opracowana i przetestowana we współpracy z użytkownikami, a oferta i funkcje strony będą stale rozwijane. Na przykład następnym krokiem będzie zintegrowanie funkcji e-commerce, umożliwiającej płynne rozpoczęcie procesu zakupu po zakończeniu konfiguracji pojazdu. W przyszłości strona internetowa Volkswagena będzie platformą cyfrową ściśle łączącą użytkowników, producenta, dealerów, pojazdy i usługi.
Witryna została już uruchomiona na 24 rynkach, a jej wdrożenie na 120 rynkach ma zostać zakończone do połowy 2020 r.