Tuning VW Golfa I Cabrio 1.8 l - mrok i klasyka - Trends Magazines

Tuning VW Golfa I Cabrio 1.8 l – mrok i klasyka

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Forumowy pseudonim Dominika wskazuje na zainteresowanie muzyką drum’n’bass. Jednak jego Golf I Cabrio kojarzy się z popularnym również w Niemczech rockiem z elementami muzyki poważnej. Cechy charakterystyczne dla stylu German – ciemno, nisko i szeroko, łączy z założeniami Cult Style’u, czyli klasycznie, nisko i estetycznie.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning
Zamów prenumeratę

Wyprodukowane w 1991 roku auto, które służy do jazdy po Sopocie, nazywanym przez redaktorów serwisu turystycznego Wirtualnej Polski kurortem pełnym życia, napędzane jest silnikiem 2H o pojemności 1,8 litra. Dominik kupił je od kolegi występującego na forum jako ToMeK_86, który nabył je dwa lata wcześniej z szerokimi plastikowymi listwami oraz  pozbawioną znaczka osłoną chłodnicy o szerokich szczebelkach.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Na dokonane przez Tomka i wcześniejszych właścicieli modyfikacje złożyły się: usunięcie środkowego tłumika, montaż gwintowanego zawieszenia MTS Technik, założenie obręczy Ronal Turbo R10, instalację czerwonych tylnych lamp Frankani oraz reflektorów przednich typu clear z krzyżami. Tomek nabył także nowy dach i poddał samochód lakierowaniu.

Po zakupie Dominik zdecydował się na zmianę kilku elementów. Listwy boczne zastąpił gumowymi z chromem. Zamontował też grill starego typu z chromowanym znaczkiem i listwami. Podstawą nowego pomysłu na auto stały się obręcze BBS RS 001 o średnicy 15 cali. Początkowo szerokość przednich felg wynosiła 8 cali, a tylnych 8,5 cala. Później dobrane zostały szersze ranty.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Kolejną modyfikacją była zmiana tylnych lamp na przyciemnione, produkowane przez firmę Fifft. Przed jej dokonaniem Dominik udał się do warsztatu Tune-Up, gdzie poddał auto badaniu na hamowni. Uzyskane wyniki– 101 KM przy 5304 obr./min oraz 147 Nm przy 2827 obr./min, oznaczały, iż silnik jest w zaskakująco dobrym stanie. Pracy wymagały natomiast nadwozie i wnętrze. Pierwsze zabiegi kuracji odmładzającej przeprowadził u kolegi z forum VWPomorze – „M1chała”. Dach został zaimpregnowany preparatem 303 Fabric Guard. Lakier poddano zaś czyszczeniu glinką i ręcznie wypolerowano przy użyciu środków Meguiars Ultimate Compound i Autoglym Super Resin Polish. Wykorzystano też wosk Collinite 476s.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Gdy prace te zostały zakończone, założono dokładkę przeznaczoną dla Golfa II GTI w poliftingowej wersji z szerokim zderzakiem, wprowadzonej w sierpniu 1989 roku. Dominik, który chętnie uczestniczy w zlotach, zaopatrzył się w tablice o wymiarach wymaganych w Belgii.

Przed spotkaniem w Nowym Stawie, które odbyło się 30 kwietnia 2011 roku, zmienił również ranty felg. Aktualnie mają szerokość 8,5 cala z przodu oraz 9 cali z tyłu. Na tak przygotowane obręcze naciągnięte zostały opony Nankang NS2 185/45.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Na majowe otwarcie sezonu organizowane przez klub Mk1Cabrio Dominik zamontował światła firmy Wesem, które zastąpiły przednie reflektory typu clear.

W lipcu 2011 roku samochód został poddany kolejnym zabiegom pielęgnacyjnym. Tym razem „M1chał” do polerowania lakieru przy użyciu maszyny Meguiars Dual Action wykorzystał pomarańczową gąbkę i pastę Menzerna Fast Gloss FG500.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Na zimę Dominik planował montaż zabudowy audio w bagażniku, modyfikację nadkoli, polakierowanie zderzaków, nakładek i progów, zastosowanie negatywu oraz zadbanie o felgi.

W marcu 2012 roku odebrał fotele RECARO obszyte seryjnym materiałem z wersji Classic Line.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Choć szerokie felgi i kilka przyciemniających elementów zbliżają auto do nurtu German Style’u, w nowym sezonie zyskało ono kilka klasycznych akcentów bliższych Cult Style’owi. Uszczelka przedniej szyby zastąpiona została chromowanym klinem. Dominik zamontował też chromowane lusterka boczne. Po znalezieniu dzięki koledze, Frankowi, właściwej rury wlewu paliwa, założył również chromowany korek.

Ostatnie jak do tej pory zmiany to zastąpienie przyciemnionych przednich kierunkowskazów oryginalnymi pomarańczowymi oraz montaż kierownicy Raid HP o średnicy 28 cm.

VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

Nie jest to jednak koniec prac nad granatowym kabrioletem. Dominik szykuje się do założenia przygotowanych już chromowanych listw wokół szyb. Szuka również klamek Porsche, planuje też    zastąpić aktualnie używany gwint zawieszeniem KW Variant 2. Nie zapomniał także o zamiarze odmalowania zderzaków, progów oraz nakładek. Ukoronowaniem wszystkich zabiegów może stać się zmiana silnika na 1,8 l turbo. Wtedy tuningowa klasyka na dobre połączy się z mocnym brzmieniem wydechu.

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

 VW_Golf_Mk1_cabrio_1.8_tuning

VW Golf I Cabrio 1,8 l 1991 r.

SILNIK/NAPĘD: 2H o pojemności 1781 ccm, seryjnie: 98 KM przy 5400 obr./min, 143 Nm przy 3000 obr./min, usunięty tłumik środkowy, wynik z hamowni: 101 KM przy 5304 obr./min oraz 147 Nm przy 2827 obr./min

NADWOZIE:Seryjny kolor Classic Blue Metallic Clearcoat (LC5N), dokładka dla Golfa II GTI w poliftingowej wersji z szerokim zderzakiem, reflektory przednie Wesem, pomarańczowe przednie kierunkowskazy,brązowe lampy tylne Fifft, tablice rejestracyjne stylizowane na belgijskie

KOŁA/OPONY:BBS RS 001 8,5×15 cali z przodu, 9×15 cali z tyłu, Opony Nankang NS2 185/45

ZAWIESZENIE: Gwintowane MTS Technik

WNĘTRZE: Kierownica Raid HP o średnicy 28 cm

AUDIO: Radio JVC KD-SH 909r black z MP3, skrzynia basowa BLAUPUNKT GTB 1200, wzmacniacz Blaupunkt GTA 2 Special Mk II

WŁAŚCICIEL: Dominik

STYL: Cult Style, elementy German Style’u

PODZIĘKOWANIA: Dla dziewczyny za wyrozumiałość, dla taty i całego zespołu „BGA auto serwis”, znajomych z vwpomorze.pl i z innych forów za pomoc.

(VW TRENDS 4/2012)


Zamów prenumeratę

 

Podobne

VW Golf Mk 1 Pirelli auto od frontu

VW Golf Mk 1 w stylu Show & Shine

To tylko stary Golf Mk 1, ale od razu przyciąga wzrok lśniącymi chromami, pięknym błyszczącym lakierem i karbonowymi elementami. Idealny przedstawiciel  Show&Shine. Jego historia sięga 2000 roku, kiedy to Piotrek „Beny” kupił Golfa IV GTi. Ilość koni mechanicznych ze 150 szybko wzrosła do 190, koła zwiększyły średnicę do 18 cali i dobrze wypełniły nadkola dzięki…

E30 vs. E36 – które lepsze?

Wśród miłośników BMW przeważają dwa typy ludzi. Jedni chcą, by ich auta były piękne i zwracały na siebie uwagę. Drudzy uważają, że BMW ma przede wszystkim dawać radość z jazdy. Marta i Krzysiek udowadniają, że jedno nie wyklucza drugiego. Krzysiek motoryzacją pasjonował się od zawsze. Odkąd pamięta, jego marzeniem było BMW E36 Coupé. Kilka lat…