BMW E46, E39 i X5 do naprawy. Mają wadliwe poduszki powietrzne

BMW E46, E39 i E53 do naprawy

UOKiK poinformował, o problemach z poduszkami powietrznymi w trzech modelach BMW. W Polsce kampanią naprawczą zostanie objętych blisko 700 aut.

BMW Vertriebs GmbH oddział w Polsce powiadomił prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych modelach BMW, a dokładniej serii 3 (E46), serii 5 (E39) oraz X5 (E53) w generatorze gazowym poduszki powietrznej Takata może wytworzyć się zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne, co może skutkować pęknięciem generatora i uwolnieniem się części metalowych, powodujących zranienie użytkowników.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 673 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Krajowy oddział BMW zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany poduszki powietrznej kierowcy. Informacji związanych z kampanią serwisową można zasięgnąć u dealerów lub centrali BMW (tel.: 022 279 71 00).

Zainteresowani mogą także sami sprawdzić, czy ich auto nie widnieje na „czarnej liście” na stronie UOKiK.

Podobne

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii.  Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby…

300 km/h na LPG! Niemożliwe? Dla BMW?

Możliwe. I to już 10 lat temu! Z ciekawością zasiadłem wówczas w fotelu ACS GP 3.10. Niestety, nie na miejscu kierowcy. Trudno jednak oczekiwać, by tak od razu powierzono komukolwiek kierownicę tego najszybszego gazowego BMW na świecie. Przed nami była długa prosta startowa wojskowego lotniska. W myślach wciąż zadawałem sobie pytanie – jaką prędkość osiągniemy?…