Tiguan Allspace, czyli SUV dla wymagających - Trends Magazines

Tiguan Allspace, czyli SUV dla wymagających

Niektórzy twierdzą, że przestrzeni w aucie nigdy za wiele. Niespodziankę dla nich przygotował Volkswagen, który stworzył Tiguana Allspace. Różni się on od bazowej wersji wydłużonym o 109 mm rozstawem osi oraz powiększoną o 215 mm karoserią. Wydłużenie tylnych drzwi ułatwi wsiadanie na tylną kanapę czy przypinanie dzieci do fotelików. Pasażerowie drugiego rzędu zyskali 54 mm przestrzeni na wysokości kolan. Zmiany otworzyły też drogę do wyposażenia opcjonalnego w postaci trzeciego rzędu siedzeń. Jeżeli nabywca nie zdecyduje się na jego zamówienie, będzie mógł cieszyć się większą o 145 l przestrzenią bagażową. 760 l to wynik na miarę wielu vanów. Warto przy tym podkreślić, że powiększając    Tiguana Volkswagen nie ograniczył się jedynie do doklejenia fragmentu nadwozia. Linia okien w słupkach C została wyraźnie zadarta, każde z żeber atrapy chłodnicy ma cztery zamiast sześciu przetłoczeń, natomiast maskę z dodatkowym przetłoczeniem w przedniej części poprowadzono wyżej, by zachować korzystne proporcje nadwozia. Nowy jest też dach, który otrzymał przetłoczenia. Podobnie jak klasyczny Tiguan, Allspace będzie oferowany w wersji bazowej oraz z pakietami R-Line i terenowym.

Z palety silników usunięto 125-konne 1.4 TSI oraz 2.0 TDI o mocy 115 KM. Najsłabszy z silników oferuje 150 KM, a flagowy 2.0 BiTDI aż 240 KM. Wyposażenie zostało wzbogacone. Nawet wariant Trendline otrzyma wielofunkcyjną kierownicę, system aranżacji przestrzeni bagażowej oraz system multimedialny Composition Colour Media. W odmianie Comfortline nie trzeba będzie dopłacać za elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, natomiast dla Highline przewidziano diodowe reflektory i system bezkluczykowego dostępu. Opcjonalna stacja multimedialna Discover Pro jest pierwszą w tym segmencie, która reaguje na gesty. Ewenementem jest też możliwość dostosowania ekranu początkowego do własnych preferencji.

Przyjmowanie zamówień ruszy w maju, a wydawanie aut klientom zaplanowano na wrzesień. Volkswagen nie powinien narzekać na brak zainteresowania Tiguanem Allspace, który oferując wnętrze o ogromnej kubaturze w modnym, terenowym „opakowaniu” wypełnia przestrzeń między Tiguanem, wyżej pozycjonowanym Touaregiem, Sharanem oraz Caddy.

Podobne

Oszczędny VW Polo 1.0 TSI Highline DSG

Któż nie słyszał, że małe silniki są oszczędne tylko w deklaracjach producenta, a w rzeczywistości, szczególnie podczas jazdy autostradą, palą jak smok? Lata mijają, a przeciwnicy downsizingu podnoszą te same argumenty. Czy słusznie? Sprawdziliśmy w VW Polo 1.0 TSI. Downsizing nie jest wymysłem ostatnich lat. Na początku XXI wieku Volkswagen zaczął zastępować motory VR6 dwulitrowymi…

Tuning VW Golf III VR6 Turbo Syncro wnętrze bagażnika

Toksyczny ale interesujący VW Golf III VR6 Turbo Syncro

Wielu fanów tuningu chciałoby przygotować samochód nieskażony kontrowersyjnymi rozwiązaniami. Wielu, ale nie Michał „Miki” z Grupy Tuningowej Exodus. Przekonanie, że w modyfikowaniu aut liczy się indywidualizm, wyraża on za pomocą „toksycznego” Golfa III VR6. Wystarczy zajrzeć do bagażnika... Żółto-czarny Toxic Project Historia projektu rozpoczęła się od zmian w jego poprzednim Golfie VR6. Przerabiane od 2006…