Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy! - Trends Magazines

Polacy lubią markę BMW. I nie tylko Polacy!

Jak wygląda motoryzacyjna mapa świata? Próbę jej stworzenia podjęła brytyjska firma Quickco, na podstawie częstotliwości fraz wpisywanych do Google.

Z opracowania przygotowanego przez brytyjskiego dostawcę części zamiennych wynika, że Europa „należy” do BMW. Bawarska marka była najczęściej wyszukiwana nie tylko w Polsce, al również w Niemczech, Norwegii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Grecji, Bułgarii, Mołdawii, Serbii, Słowenii, Chorwacji, Malcie, Cyprze, na Węgrzech i Ukrainie.

BMW wiodło prym również w krajach Bliskiego Wschodu, północnej Afryce, Zimbabwe, Suazi, Korei Południowej, Japonii czy na Madagaskarze. Łącznie BMW zajęło drugie miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek w 51 krajach globu, ustępując Toyocie (74 państwa). Warto wspomnieć również o wysokich notowaniach Mini w Jemenie, Nepalu i Laosie.

Metodologię badań można próbować kwestionować – nie wszędzie pozycja Googla jest tak silna, jak w Europie, a w Chinach korzystanie z tej wyszukiwarki jest wręcz mocno utrudnione. Nawet jeżeli wyniki są obarczone błędem, pokazują, jak rozpoznawalną i pożądaną marką jest BMW.

Podobne

BMW Trends 1/2015

Za oknem wiosna i pierwsze jej zwiastuny dotarły do nas z Genewy, gdzie BMW tradycyjnie pokazało kilka nowości. Ciekaw jestem, jak podoba wam się zmodernizowana seria 1, wydłużony 2 Gran Tourer, M4 MotoGP Safety Car czy przygotowane przez tunerów Alpiny B5 i B6 Bi-Turbo Edition 50 oraz X6 AC Schnitzera. Ponieważ to pierwsze wydanie BMW…

Nowe BMW Z4. Styl i osiągi

Roadstery zawsze były ważną składową portfolio BMW. Wystarczy wspomnieć chociażby o kultowym modelu 328 z lat 30. XX wieku, który miał istotny wkład w ugruntowanie sportowego wizerunku firmy. W nową erę koncern wszedł z modelem Z3 (1995-2002). Roadster zbudowany na podzespołach modeli E30 i E36, a rozpromowany przez występ w epizodzie przygód Agenta 007 szybko…