Oettinger TCR Germany Steet - drogowa bestia! - Trends Magazines

Oettinger TCR Germany Steet – drogowa bestia!

Oettinger, jeden z najbardziej doświadczonych tunerów, zainspirował się wyczynowym Golfem TCR. Uznał, że skoro punktem wyjścia do jego stworzenia był GTI, warto pójść podobną drogą. W ten sposób powstał Oettinger TCR Germany Steet.

Prace nad samochodem trwały cztery miesiące, a włączył się w nie zespół Engstler Motorsport. Egzemplarz sygnowany numerem 001 został odsłonięty podczas zlotu nad Wörthersee.

Impreza, w której biorą udział dziesiątki tysięcy miłośników aut spod znaku GTI, była wymarzonym miejscem promocji ostrego Golfa.

Największą zmianą, która upodobniła GTI do TCR, było poszerzenie nadwozia aż o 80 mm. Pod przednim zderzakiem zamontowano regulowany spliter. Sam zderzak, choć nawiązuje do seryjnego, jest szerszy, ma większy wlot powietrza do chłodnicy i dodatkowe elementy aerodynamiczne przy każdym świetle przeciwmgielnym. Nowe są też nakładki na progi, tylny zderzak oraz lotka klapy bagażnika.

Silnik ma karbonowy układ dolotowy, mniej restrykcyjny wydech i inaczej wystrojoną elektronikę. Modyfikacje pozwoliły na uzyskanie 360 KM i 470 Nm. Tak mocny Golf przyspieszy do 100 km/h w niewiele ponad 5 sekund i rozpędzi się do 274 km/h. Kto chce pójść dalej, może zamówić u Oettingera zestaw kutych tłoków, które umożliwią uzyskanie 450 KM.

Żeby TCR Germany Street jeździł, jak na wyścigówkę przystało, Oettinger wyposażył go w gwintowane zawieszenie i 20-calowe koła z oponami w rozmiarze 275/25. Miejsce przednich hamulców zajęły 380-milimetrowe pływające tarcze, które współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami – taki zestaw zdałby egzamin w każdym wyczynowym samochodzie.

Najmniejszym zmianom poddano wnętrze, gdzie pojawiły się wykończone skórą i alcantarą kubełki Recaro i naklejki na progi z numerem egzemplarza. Podobne plakietki trafiły też na puszkę filtra powietrza oraz grill.

 

Oettinger TCR Germany Street będzie dostępny jest od czerwca br. zarówno jako gotowy samochód, jak i pakiet dla Golfów GTI/R z lat 2013–2018.

 

 

Podobne

RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która „erka” VW lepsza?

Popyt na luksusowe samochody ciągle rośnie, a wielu marzy o modelu, którego napęd i zawieszenie będą zapewniały sportowe osiągi. Takie właśnie założenia realizuje Volkswagen R GmbH. Do niedawna królem był Golf R siódmej generacji. Dziś Golf R 7 FL nie jest już produkowany, a pałeczkę przejął T-Roc R. Czy jest lepszym wyborem? Golf jest klasycznym hatchbackiem, a T-Roc reprezentuje coraz modniejszy segment SUV – w tym…

Tuning_VW_Garbus_1300_widok z tyłu

Nietypowy Garbus. Co może mieć z Porsche?

To zdecydowanie najbardziej nietypowy, choć nie najstarszy z pięciu Garbusów Mariusza w jego imponującej kolekcji. Wyprodukowany w 1968 roku model 1300 jest po gruntownym remoncie oraz wielu ciekawych zmianach. Magia krągłych kształtów... Volkswagena Käfera Sympatia dla krągłych kształtów Volkswagena Käfera narodziła się w sercu Mariusza przed wielu laty. Jak sam przyznaje, wkrótce po pozytywnym zaliczeniu…