Od ponad 40 lat marka G-POWER wzmacnia – już mocne, fabrycznie – modele BMW. Osiągnięcie maksymalnego wzrostu mocy to jednak nie jedyny priorytet specjalistów z Gachenbach. Równie ważne są trwałość, codzienna użyteczność, a także homologacja TÜV, zapewniająca bezproblemowe i w pełni zgodne z przepisami użytkowanie na drogach. Tę filozofię zastosowano też przy tuningu silnika BMW S63B44 V8.
Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu, popularny 4,4-litrowy silnik V8 generuje już fabrycznie 635 KM i 750 Nm. Ponadto silnik jest niezwykle wszechstronny: BMW wykorzystuje go m.in. w M8 Coupé, Cabrio i Gran Coupé (F9x), a także w pokrewnych SUV-ach X5 M (F95) i X6 M (F96). Silnik ten zaprezentował również swoje imponujące osiągi w obecnie wycofanym F90 M5, a także w limitowanej edycji specjalnej F90 M5 CS.
Sekrety GP-800
G-POWER pokazuje jednak, że wciąż istnieje potencjał do wykorzystania – dzięki oprogramowaniu GP-800.
Zwiększa ono moc S63 do 800 KM i 1000 Nm, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i lepszą krzywą momentu obrotowego, szybszą reakcję przepustnicy, zwiększoną wydajność i zoptymalizowane zużycie paliwa. Jednocześnie wszystkie funkcje ochrony silnika OEM i diagnostyki pozostają w pełni nienaruszone.
Zoptymalizowany wydech
Szeroki zakres ulepszeń sprzętowych jest standardowo dostępny jako uzupełnienie oprogramowania. Zoptymalizowane pod kątem przepływu sportowe rury wydechowe ze stali nierdzewnej obniżają temperaturę spalin, jednocześnie poprawiając reakcję turbosprężarki i dźwięk silnika.
Opracowany przez CAD tylny tłumik GP-DEEPNOTE, wyposażony w zawory wydechowe i dwie pary rur wydechowych z karbonową osłoną, gwarantuje prawdziwie maksymalne doznania dźwiękowe.
320 km/h robi wrażenie
Intercoolery GP-Performance z aluminiowymi obudowami zapewniają zwiększoną wydajność chłodzenia i optymalne odprowadzanie ciepła.
Przy takim poziomie osiągów podniesienie ogranicznika prędkości maksymalnej jest praktycznie obowiązkowe – do 320 km/h – podczas gdy pakiet BMW M Driver’s Package pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 305 km/h. Opcjonalnie G-POWER oferuje również karbonowy układ dolotowy.
Nie tylko silnik
Dla klientów, którzy chcą wizualnie podkreślić ulepszone osiągi swojego modelu M, G-POWER oferuje również szereg dopasowanych rozwiązań stylistycznych. Dla M5 i M8 są to m.in. GP-DYNAMIC Carbon Wing RR oraz karbonowa maska GP-VENTURI RR.
Ta ostatnia wykorzystuje technologię Dynamic Venting ze zintegrowanymi dyszami Venturiego, umożliwiającą systematyczną i aktywną wentylację komory silnika. Została poddana kompleksowym testom zgodnie z normami Euro NCAP, aby zapewnić pełną homologację drogową.
Jeśli chodzi o wnętrze, G-POWER dodatkowo poleca sportową kierownicę wykonaną z włókna węglowego ze zintegrowanym wyświetlaczem LED.
Fot. G-Power










